Hej,

får hjem nogle håndværkere i morgen, som skal se på et evt. job med at pudse væggen. For at jeg har lidt på benene, når vi snakker, undrer jeg mig over, om der er noget specielt, man skal tænke på ved pudsning af en indervæg? F.eks. type af mørtel, om det skal efterbehandles på en måde for at fjerne evt. kalk? Hvor lang tid kan det tænkes at tage (typ 8kvm) osv osv.

Jeg har tænkt mig at have væggen som den er, dvs bare pudset uden tapet og sådan.

Taknemmelig for tips!

/N

Du skal nok forklare, hvad det er for et resultat, du ønsker, det kan gøre en stor forskel, om de bruger traditionel puds (grålig overflade) eller gips (hvid overflade) og hvordan de efterbehandler overfladen. Ved du, hvordan du vil have, at det skal se ud, er det bedst, at du forklarer det nøje, så du ikke bliver skuffet.

• Synes
ByggNiclas
  • Laddar…
Tak for svaret. Ja, det er ikke let at beslutte sig, men jeg tror, jeg vælger gipsbruk men med en virkelig ru overflade.

Skal den efterbehandles med tanke på, at den indeholder gips? Så den ikke afgiver støv, etc.? En slags primer?

Gypsum gipsning kræver nok ingen direkte efterbehandling, det gør måske heller ikke andre mærker. Det er jo ikke sådan, at det drysser sand eller noget, når man kommer til det, som det kan gøre fra cementpuds. Jeg har en murstok, der har været ubehandlet i flere år. Var kridhvid i lang tid, men nu begynder den måske at se lidt trætere ud efter flere års slid.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.