Hej har en ødelagt fliseplade i køkkenet og ved, at der er asbest der. Skal jeg udskifte pladen så hurtigt som muligt, eller er det roligt?

• En beskadiget flise i køkkenet med revner og misfarvning i hjørnet. Flisen er omgivet af andre hvide fliser.
Asbest. Det føles som om du overreagerer.

Fra et asbestperspektiv er der ingen grund til at udskifte flisen.

Hvis der er asbest, så er det i fliseklæberen, som flisen sidder fast med, og evt. fugen mellem fliserne, der indeholder asbest. Fibrene er stærkt bundne til materialet, og der kommer ikke nogen fibre ud, blot fordi en flise er i stykker.

Det kan være nødvendigt med en sanering den dag, du vælger at udskifte fliserne. Så fjerner man fliserne og fræser den tilbageværende klæber væk fra væggen. Ved dette arbejde kan det være nødvendigt at kapsle området ind med et plasttelt. Og måske have nogle specielle arrangementer for udsugningen fra fræseren.

• Synes
lillavillan
  • Laddar…
Hvis der mod al forventning er asbest bag pladerne, er det bedre ikke at gøre noget, før det er absolut nødvendigt.

• Synes
fahlis
  • Laddar…
Skulle bekymre mig mere over manglen på fog og forkert fald end den revnede flise.

• Synes
lillavillan
  • Laddar…
Ser ud til at være Asbest-oktober nu! Mange begynder at bekymre sig samtidig, bliver vi mere og mere bekymrede nu om dage?

richardtenggren
Men det her er jo noget andet, AS-PEST!

Vejskilt blandt træer, der viser mod Aspe Østen med 7 km afstand.

MultiMan
Aspest var/är åbenbart også et finsk band med tvivlsom evne:

Vores finske forumvenner kan måske fortælle mere?

Ulf Kristerssons "ända in i kaklet" får pludselig en ny og farligere betydning i og med denne tråd. Hellere plattan i mattan end aspest i panden, som Stig Blomqvist plejede at sige.

Senest redigeret:
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Det ser ud til at være Asbest-oktober nu! Mange begynder at bekymre sig samtidig, bliver vi mere og mere bekymrede nu om dage?
Det er så ofte, at der kommer et nyt medlem, der altid bekymrer sig om asbest og så forsvinder, så man næsten mistænker, at det er trolde, der driver gæk med os.

• Synes
AndersS og 2 andre
  • Laddar…
T topmount sagde:
Ville bekymre mig mere over manglen på fuge og forkert fald end den revnede flise.
Ja det skal fikses :)

T TheGame sagde:
Det er så ofte, at der somme tider kommer et nyt medlem, der altid bekymrer sig om asbest, og så forsvinder de, så man næsten mistænker, det er trolls, der driver gæk med os
Hej jeg er ingen troll hahahah

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.