Hej (og hjælp?!)

Jeg har købt et hus bygget i 1969, som jeg tror har et originalt plastgulv fra dengang det blev bygget, som jeg nu er begyndt at rive op.

Jeg indså midt i rivingen, at det kan indeholde asbest, men jeg er for dårlig til sådan noget her!
Jeg ved, at man kan aflevere prøver, men tænkte at høre, om der er nogen her, der allerede nu kan se, om der er risiko for asbest?

For at forklare materialet er det lurvet, vævet væv, når man river det op, og plastgulvet er lidt hårdt, da det er gammelt. Lugter gammelt men ikke muggen.

Taknemmelig for hjælp!!
Mvh Lovisa

• Gammel plastmatte med vævet, lurvet bagside, delvist trukket op fra gulvet i et hus bygget i 1969.
  • En hånd trækker op i et stykke gammelt gulvtæppe med lurvet, vævet bagside; mulig risiko for asbest vurderes.
  • Billede af en ældre plastmatte, muligvis med asbest, der viser en lurvet, vævet overflade og lidt slidte områder i brunlige nuancer.
  • Gammelt køkken med optrukket gulv, delvist fjernet plastmåtte, værktøj og rengøringsmiddel på gulvet, udsigt til have gennem vindue.
V visalovisa sagde:
Hej (og hjælp?!)

Jeg har købt et hus bygget i 1969, som jeg tror har et originalt plastgulv fra da det blev bygget, som jeg nu er begyndt at rive op.

Jeg indså midt i nedrivningen, at det kan indeholde asbest, men jeg er for dårlig til sådan noget!
Jeg ved, at man kan aflevere prøver, men tænkte om der er nogen her, der allerede nu kan se, om der er risiko for asbest?

For at beskrive materialet er det lurvet, vævet når man river det op, og plastgulvet er lidt hårdt, da det er gammelt. Lugter gammelt men ikke skimmel.

Taknemmelig for hjælp!!
Venlig hilsen Lovisa
Ligner jutevæv.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Ligner jutestof.
Indeholder jutestof asbest?

// pigen uden styr på det

V visalovisa sagde:
Indeholder juteväv asbest?

// pigen uden styr på det
Ikke hvad jeg ved af

• Synes
mikethebik
  • Laddar…
V visalovisa sagde:
Hej (og hjælp?!)

Jeg har købt et hus bygget i 1969, som jeg tror indeholder en original plastmåtte fra da det blev bygget, som jeg nu er begyndt at rive op.

Jeg indså midt i rivingen, at den kan indeholde asbest, men jeg er ikke god til sådan noget!
Jeg ved, at man kan aflevere prøver, men tænkte om der er nogen her, der allerede nu kan se, om der er risiko for asbest?

For at forklare materialet er det lurvet, vævet væv når man river op, og plastmåtten er lidt hård da den er gammel. Lugter gammelt men ikke skimmel.

Taknemmelig for hjælp!!
Venlig hilsen Lovisa
Fik du svar fra prøven?

thomasdg thomasdg sagde:
Fik du svar fra prøven?
Hej! Jeg afleverede den til prøve for 1200 kroner med svar dagen efter, og den indeholdt ingen asbest!

• Synes
thomasdg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.