Hej alle dygtige forum medlemmer,
Vi skal dele et rum af på øverste plan og er i planlægningsstadiet.
Nu overvejer jeg i hvilken rækkefølge man skal gøre tingene og har brug for lidt input fra jer.
Rummet i dag er på ca. 30 kvm gulvareal med en mindre walk-in garderobe. Dette er så på øverste plan som sagt med skråvægge. Væggen til garderoben skal rives ned, og ny væg i midten skal sættes op. I den væg går der lidt el til belysning i garderoben. Så mit spørgsmål er, skal man først kontakte elektriker og derefter rive, eller skal man rive først, lade ledningerne hænge i loftet og derefter kontakte en elektriker for at trække el om.
Meget løser man selv, men lige elektricitet vil jeg ikke give mig i kast med, selvom man har basale kundskaber.

Jeg skulle først have afbrudt strømmen, revet og derefter isoleret lederne med wago 221 eller lignende.

Er det indbygget installation i rør eller udenpåliggende?
Findes der en samledåse?

Mit forslag er at afbryde strømmen, rive den gamle væg ned, sætte den nye op og så tage elektrikeren ind, som vil kunne gøre hele sit arbejde på én gang, inklusive at trække den nye el ind.

Men du kan starte med at booke elektrikeren, så du ved, hvornår han har tid til at komme :-)

Hej
Tak for svaret. Gode idéer!
Plan over elinstallationer med mærkninger og rumoversigt.

Sådan ser elinstallationen ud (hvis jeg har valgt rigtigt altså)

Tak for input. Her kommer et til billede. Væggen vil gå i midten af vinduespartiet. Radiatoren skal derfor flyttes til venstre og udskiftes med en mindre. Er der nogen, der har gjort dette før og ved, hvad det kan koste, hvis en VVS'er gør jobbet?
Overvejer at gøre det selv nemlig med tilsigtede rørdetaljer og udenpåliggende montering.
Et værelse med et stort vinduesparti og en papirlampe. Væggen har mønstret tapet. Under vinduet ses en radiator.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.