Hej, skal isolere mit garagetag

Ca 2,7m ved tagfod og 5m i kip (4,5m underkant limtræsbjælke)
Længden er ca 8 meter.

Hvordan skal man arbejdsmæssigt gøre dette bedst?

Stillads (har en haki), rullestillads eller leje en saxlift?

Det, der skal gøres, er at sætte plader for ventilation mod ydertag, plast og sætte lægter.
Tanken er derefter at fylde med løsuld fra firma.

Taknemmelig for tips, placering af stillads osv., så man ikke behøver flytte rundt på stilladset for mange gange.

• Garagetagets indvendige træstruktur og spær med værktøj, materialer og stige synlige, forberedt til isolering og installation af glespanel.
Lån et hakihjul og kør rundt om en sektion stillads, hvis gulvet er nogenlunde frit, bliver en god arbejdsplatform at arbejde fra.

J Joak sagde:
Lån hakihjul og kør rundt om en sektion stillads, hvis gulvet er nogenlunde frit, bliver en god arbejdsplatform at arbejde fra.
Ville fungere, god idé.
Når man plastrer, så måske man behøver at være mindst 2 steder samtidig og spænde op for at undgå unødvendige samlinger i længden 🤔
Må spekulere lidt mere.

Mål 250 cm fra hammarbandet ved gavlene og slå en linje imellem. Så følger du linjen med plastkanten og hæfter langs taget, inden du arbejder nedad og strammer plasten op.

J Joak sagde:
Mål op 250 cm fra hammarbandet ved gavlene og slå en linje imellem. Derefter følger du linjen med plastkanten og hæfter langs taget, inden du arbejder nedad og spænder plasten op.
Lyder som en rimelig metode, kommer til at skulle bruge et lag mere med plast opad så, men så rækker det forhåbentlig, den er vel 2,7m bred, hvis jeg ikke husker forkert?

• Synes
Joak
  • Laddar…
Synd at du ikke lagde en bane med plast på nockbalken inden spærene, det letter lidt når det skal tapes sammen ved nock.

J Joak sagde:
Synd at du ikke lagde en bane med plastik på kipbjælken inden spærrene, det letter lidt når det skal tapes sammen ved kippen.
Forstår hvad du mener
Man må vel tape mod limtræsbjælken og så fixere med lægtepanel som låser plastikken tænker jeg?

• Synes
Joak
  • Laddar…
J jbak sagde:
Forstår hvad du mener
Man må vel tape mod limtræbjælken og så fiksere med spredt panel som låser plasten tænker jeg?
Alternativt lægge et stykke plast i hver spærfag over limtræet og tape sammen med plasten nedad på hver side

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.