Har en støbt altan fra 1964 ca. 10 cm tyk med meget sten/ballast. Den er ikke nyligt lavet og der er tendenser til revner. Jeg skal nu fastgøre betonvinkler/L-beslag på undersiden, som igen bliver fastgørelse for rækværkets stolpe.
De expander jeg har fundet til revnet beton har en anbefalet boredybde omkring 90-95 mm som minimum, hvilket er for dybt da jeg har et nyt tætningslag, som ligger på lidt over 100 mm.
Jeg vil gerne bore maks ca. 70 mm dybt og overvejer ankerlim og gevindstang i stedet. Jeg tænker at bore 12 mm huller og bruge 10 mm rustfri gevindstang. Er der noget specielt at overveje når man vælger expander eller ankerlim? Det som komplicerer det lidt er, at hullerne bores på undersiden af balkonen, og jeg vil sikre mig at ankerlimen ikke "løber ud" af hullerne inden det er hærdet.

mvh
Richard

Jeg ville nok have brugt ankarmasse i dit tilfælde, hvis du ikke vil bore dybere end 70mm. Husk at rengøre hullerne grundigt med en "piberens" for at fjerne alt borestøv. Der findes specielle børster til det. Det meste af støvet kommer jo ud af sig selv, men det er stadig godt at sikre, at der ikke er noget tilbage i hullerne. Jeg tror ikke, ankarmassen løber ud, den er ret tyktflydende og hærder hurtigt.

• Synes
RichardRR
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.