Forslag til gipsalternativ i et indrettet udhus?

Kriterier:

1. Skal skrues/nagles op på eksisterende vægge/loft af spån eller masonit.

2. Skal kunne sættes op på bulet og ujævnt underlag.

3. Skal være nogenlunde formstabilt men stadig tyndt (som renoveringsgips) pga. små rum og lav loftshøjde.

4. Billigt! :-)

Nogle forslag? Ulemper i forhold til gipsskiver? Tak!
 
Hvorfor ikke gips? Bedre materiale til de formål du beskriver har jeg svært ved at forestille mig.
 
Nja, jo men skru op renveringsgips på ujævnt underlag - brydes de ikke da?
 
Jo det er klart, at de gør... Du kan sætte op gles på væggen, som du salar for at få en jævn overflade at skrue dem på... eller hvad er formålet med at sætte dem på et ujævnt underlag?
 
Jo det er klart at de gør... Du må sætte op gles på væggen som du salar for at få en jævn overflade at skrue dem på... eller hvad er formålet med at sætte dem på et ujævnt underlag?
Japp så klart de gør... det var grunden til spørgsmålet (begynder at ligne et cirkelresonemang det her :-) )

Formålet var at snyde, dvs undgå ekstraarbejde og i stedet bare sætte stivere og mindre skrøbeligt materiale på masoniten. Og ja, for at foregribe yderligere spørgsmål, det går naturligvis at tage de gamle plader ned men det lader jeg helst være - isoleringen fra skraatag osv. falder bare ind.

Men det bliver vel til at gøre det ifølge din opskrift til slut alligevel.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.