Hej,
Vi har lige renoveret vores hall på omkring 10 kvm, vi brugte cover-up på de vægge, der var virkelig slidte. Nu overvejer vi at tage fat på stuen, vi har tapet fra før, som begynder at løsne sig i samlinger og kanter, men væggene har ikke lige så mange skrammer som i hallen. Findes der et billigere alternativ, vi kan bruge her på væggene i stedet for cover-up?
Stuen er ca. 36-40 kvm, så vi har ikke budget til at købe mange dyre ruller med cover-up.
Vi har lige renoveret vores hall på omkring 10 kvm, vi brugte cover-up på de vægge, der var virkelig slidte. Nu overvejer vi at tage fat på stuen, vi har tapet fra før, som begynder at løsne sig i samlinger og kanter, men væggene har ikke lige så mange skrammer som i hallen. Findes der et billigere alternativ, vi kan bruge her på væggene i stedet for cover-up?
Stuen er ca. 36-40 kvm, så vi har ikke budget til at købe mange dyre ruller med cover-up.
Billigste for dig:Malinamator sagde:
Hej,
Vi har lige renoveret vores gang på måske 10 kvm, vi brugte cover-up på de vægge, der var rigtig slidte. Nu tænkte vi give os i kast med stuen, vi har tapet fra før, som begynder at løsne sig i samlinger og kanter, men væggene har ikke lige så mange skavanker som i gangen. Findes der et billigere alternativ, vi kan bruge her på væggene i stedet for cover-up?
Stuen er ca. 36-40 kvm, så at købe mange dyre ruller af cover-up har vi ikke budget til.
Høvle tapetsamlingerne med en barberbladskniv i helt udslået position
Køb spartelmasse på byggmax og spartle 2-3 gange på tapetsamlingerne og slib mellem HVER spartling
Grunde med en rigtig grundmaling 1 gang, derefter dækmaling 2 gange
Skal man være endnu mere seriøs, bredspartle 2 gange, men det bliver både dyrere og mere besværligt
Mvh maleren
Okay ja jeg googlede lige nogle billeder. Havde man lavet en fondvæg og haft den umalet, kunne det have set sejt ud.F fribygg sagde:
Men malet grålumpapp syntes jeg i hvert fald så meget trist ud.
Søg på renoverings tapet. Der er mange alternativer. Cover-UP (fiona ser ud til at koste omkring 320 DKK/10m. Easycover fra duri mellem 220-268. Lavprismærker som Nyans fra 160 DKK.
Personligt er jeg skeptisk over for alle renoveringstapeter, men min søster var tilfreds, jeg tror, de brugte Easycover. Det er dog en form for "snyde-renovering". En måde at gøre det nogenlunde nemt på, men til gengæld koster det. Det rigtige er jo at fjerne den gamle tapet og spartle. Bedre, men betydeligt mere arbejde.
En spand spartel, fx becker, koster 230 DKK. Du vil have brug for 5-6 spande (Regner med at du kan have op til 50-60m2 vægareal). Lidt værktøj, slib, måske en tapetdamper. Så burde du lande omkring 2000 DKK, og masser af sved.
Med renoveringstapet behøver du også ca. 6 ruller, plus lim, altså stort set samme omkostning, hvis man tager mellemmodellen Easycover. Jeg ville aldrig spare og tage den billigste.
Konklusionen er, at det ikke kan gøres billigere end med renoveringstapet. Men man kan gøre det bedre, hvis man har energien og bred spartel.
Personligt er jeg skeptisk over for alle renoveringstapeter, men min søster var tilfreds, jeg tror, de brugte Easycover. Det er dog en form for "snyde-renovering". En måde at gøre det nogenlunde nemt på, men til gengæld koster det. Det rigtige er jo at fjerne den gamle tapet og spartle. Bedre, men betydeligt mere arbejde.
En spand spartel, fx becker, koster 230 DKK. Du vil have brug for 5-6 spande (Regner med at du kan have op til 50-60m2 vægareal). Lidt værktøj, slib, måske en tapetdamper. Så burde du lande omkring 2000 DKK, og masser af sved.
Med renoveringstapet behøver du også ca. 6 ruller, plus lim, altså stort set samme omkostning, hvis man tager mellemmodellen Easycover. Jeg ville aldrig spare og tage den billigste.
Konklusionen er, at det ikke kan gøres billigere end med renoveringstapet. Men man kan gøre det bedre, hvis man har energien og bred spartel.
Senest redigeret:
Stænkmalet eller skabelonmalet lumppap synes jeg passer fint i 1800-talsmiljøer, det kan se for skidt ud, hvis nogen gipskorter en sådan væg.L Lechuza sagde:
Hvor gammelt er huset? Tænker du at male væggene eller sætte tapet op?Malinamator sagde:
Hej,
Vi har lige renoveret vores gang på måske 10 kvm, vi brugte cover-up på de vægge, der var virkelig slidte. Nu tænkte vi at give os i kast med stuen, vi har tapet fra før, som begynder at løsne sig i samlinger og kanter, men væggene har ikke lige så mange skavanker som i gangen. Er der et billigere alternativ, vi kan have her på væggene i stedet for cover-up?
Stuen er ca. 36-40 kvm, så vi har ikke budget til at købe mange dyre ruller cover-up.
Tak for gode alternativer! De var ikke faldet os ind, vores tanke var jo at rive alt tapet ned, slibe masser, cover-up og male, men dit alternativ lyder jo både billigere og lettere arbejdsmæssigtL Lechuza sagde:Billigste for dig:
Høvle tapetsamlingerne med en barberbladskniv i helt udfoldet position
Køb spartelmasse hos byggmax, spartel 2-3 gange på tapetsamlingerne og slib mellem HVER spartling
Grunder med en rigtig grundmaling 1 gang, derefter dækfarve 2 gange
Hvis man vil være endnu mere seriøs, bredspartel 2 gange, men det bliver både dyrere og mere besværligt
Mvh maleren