Hej!
Forslag til bedst mulige spartel til at reparere denne revne. Svært, da det "bevæger sig" afhængigt af årstid?
Findes der noget, der kan tilpasses farvemæssigt?

• Flisebelagt område med en synlig revne i gulvet langs en metalgelænder.
Rører den på sig? Hvad findes der for lag under klinkerne/fliserne?

Jeg opfatter, at sprækken er blevet bredere siden i sommer. Formoder at det er kakelcement.

Findes ingen mulighed for reparation, der vil holde. Riv det op og læg ny klinker. Undersøg tætningslaget, hvis I har et rum/garage under samtidig.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Synes det er for lille til at lave om. Ingen rum/garage nedenunder. Modtager gerne forslag til noget i spartelvej.

• Synes
racejimmy
  • Laddar…
MollySund MollySund sagde:
Synes det er for småt til at omlægge. Intet rum/garage under. Modtager gerne forslag til noget i spartelvej.
Beklager, men det kan ikke spartles, det der er som et sprukkent glas desværre.

Det eneste jeg kan forestille mig, der kunne fungere, er tec7. Findes i byggemarkederne og jeg tror, det findes i brunt.

Tak for rådet! Ud fra brugsanvisningen ser det ud til, at Tec 7 absolut er værd at prøve.

Efter som stenene sprækker lige igennem, så er det vel hele kagen, der bøjer sig, og hvis ikke materialet du "reparerer" med er ekstremt plastisk, så vil det bare løsne sig fra kanterne eller se klistret ud. Jeg er tvivlende over for, at nogen form for reparation kan gøre det pænere. Findes der et træ i nærheden, så det kan være en rod, der vokser derunder? Noget får jo en del af jorden til at hæve/sænke sig.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
Læg en altanmatte måske, så kan revnen blive som den er?

Eftersom det ser ud som om revnen begynder ved hegnsfastgørelsen (også på den anden side, som ikke ses på billedet), ville jeg tro, at det er forskelle i ekspansion i metallet og i murværket, der har forårsaget revnedannelsen. For så vidt siges det, at Tec 7 skal være plastisk. Træ er udelukket. Lidt mærkeligt at revnen strækker sig stadig længere med årene. Man skulle tro, at spændingerne burde være blevet udløst?

At revnen vokser kan være frostsprængning.

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.