Hej!

Jeg overvejer at bruge alba kantlement til mit fremtidige garagebyggeri. Men jeg har en overvejelse. Kantlementene er 6 m lange, og der vil jo være en samling på voten (grunden), har dette nogen betydning for styrken?? Hvis man fx sammenligner med at mure med leca grundblokke og armering.

Mvh Alexandersson_1

Har lige støbt en plade til garage med ALBA bjælke. Og fik samling både på langsiderne samt gavlene. Tror ikke det spiller nogen rolle, da alt er bundet sammen med armeringen til pladen. Du skal jo have kroge i elementerne, der ligger inde i pladen. Så støbte jeg en bjælke ovenpå elementerne som skyllekant, og denne armerede jeg også. Dog bør du måske sikre dig, at du ikke har en samling lige der, hvor du vil køre ind. De er jo lavet til at samles.

Hej!

Det var hurtigt svar!

Placerede du kant elementerne på plader eller i en streng med beton?
Har du nogen billede af krogerne.

Behøvede du selv at tilpasse elementerne? Og hvordan gjorde du det? Vinkelsliber med diamant skive?

Kan jo selv finde ud af prisen, men hvad kostede de for dig?

Tænkte at mure en række med leca for at få en spolkant.

Med venlig hilsen
Alexandersson_1

Senest redigeret:
Jeg bruge samme type kantelement, som blev placeret på afrettede betonplader.
En streng beton burde kunne få dem til at stå lidt hvordan som?

Krogene er ~1m lange armeringsjern med en 'krog'/bøjning på, som hægtes i øjerne på kantbjælken og najes fast i armeringsmåtterne.

Jeg har samlinger på alle ledder, ingen problemer.
Bestilte måltagningstilpasset til min grund.
Alt grundmateriale kom som en klumpsumma så jeg ved ikke, hvad ALBAbjælken kostede.

Tror de ligger på ca 2500+moms for 6m. Jeg kappede mine med en benzindrevet kap med 250mm skive. Rakte ikke helt igennem men vel igennem til jernene som er i dem. Får du ikke af jernene bliver det problem, lej en rigtig kap.

Jeg stillede mine bjælker direkte på en seng af 8-16 grus på indråden fra leverandøren. Håber det fungerer, de mente at pladerne eller strengstøbningen er bare for at lette udlægningen, dvs hvis man har tid og energi kan man i stedet justere grussengen. Jeg havde adgang til professionelle nivelleringsinstrumenter. I eftertid synes jeg, at jeg burde have valgt plademetoden. Nemmere at justere nogle plader i nøjagtig rigtig højde end en hel strækning......Jäkla "pysslande" at flytte mtrl, indtil det blev den rigtige niveau....

K
Hvorfor ikke bare købe garagebjælken som har en klar forhøjet kant? Så slipper man jo for at mure eller støbe en omgang. Bjælkerne kan man enten skære selv eller købe færdigskåret efter tegning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.