T
Hvis jeg har 10mm til grunne rum, med vindbeskyttelse/luftspaltsafgrænsende tynd masonit og overvejer, at det måske er muligt at presse isoleringen sammen disse 10mm i stedet for at begynde at skære tykkelsen ned på isoleringen, hvilken af følgende, tror I, at nogle af nedenstående produkter let kan presses sammen?
-Icell plader af cellulose
-Hunton Nativo plader af træfiber
-Isolina plader af hør

Du skal ikke komprimere isoleringen, da mister den sin isolerende evne.
10 mm isolering er bedre end 20 mm som er komprimeret til 10 mm.

• Synes
findus42
  • Laddar…

Bedste svar

B
Måske kan føle på dem i butikken? En huntonskiva er rimeligt massiv. Klart man kan komprimere en 220 til 210mm, men hvis der er luftspalte på den anden side, er der jo risiko for, at luftspalten komprimeres og fungerer lidt dårligere. Hvis jeg har forstået din konstruktion korrekt... måske misforstår jeg dig.

De andre plader har jeg ikke arbejdet med. Men glasuld og mineraluld er let at komprimere en smule.

Hvis man absolut føler, at man vil have noget isolerende i en så tynd spalte (luften isolerer i sig, som i en isolerglasrude), så kan porøs board være et alternativ. Sådan vil isolere bedre end komprimeret hvad som helst. Porøs board er diffusionsåben, hvilket er en mindre risiko end f.eks. motorrumsisolering fra Feltema eller kondensisoleringsmåtter typ vermakulit (kan huske navnet forkert, citér mig ej :rolleyes:)
Mvh Findus

Men hør nu, TS siger ikke at tykkelsen er 10 mm. TS siger at isoleringen skal komprimeres 10 mm. Det gættes at 220 mm isolering komprimeret til 210 mm har næsten præcis samme funktion som 210 mm isolering.

Derimod burde TS faktisk skrive hvor tyk pladen er, hvis nogen skal kunne svare på om det går at komprimere 10 mm…

• Synes
findus42 og 4 andre
  • Laddar…
T
120mm tykke plader isolering. Problemet er, at jeg ikke har nogen kløvsav til reglar, der styrer, hvilken dybde rummene får, og jeg forsøger at finde materiale, der lander på gode konstruktionsmål, som de er sammen. Enten bliver der lidt tomrum, eller også skal jeg presse isoleringen sammen 10mm, og det skal være en åben konstruktion, så fugt kan vandre igennem, så mineraluld falder bort. 10 mil til byggemarkedet, så der er ikke tid til at tage hen og mærke på materialerne.

B
Kan du ikke salve 10mm på reglen da? Af f.eks. egnet byggeskive.

T
Problemet løst, fandt lækt i format som giver 120mm dybt fag perfekt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.