Hej.

Fik lige et opkald fra vores byggefirma angående vores parketgulv. Tilsyneladende har Tarkett advaret mod at lægge ahorn- og bøgeparket på gulve med varmeslanger. Er der nogen her, der har de nævnte parkettyper og har oplevet problemer? Vil også sætte pris på andres meninger om dette.

venlig hilsen,
/Martin

Det har tilsyneladende at gøre med træsorten og ikke producenten

"Træsorterne bøg og ahorn bevæger sig mere end øvrige træsorter og anbefales ikke i forbindelse med gulvvarme"

jeg har lagt ahorn i hytten og kan bare bekræfte at det bevæger sig saftigt... mærkeligt nok så ringede jeg rundt til mange gulvfirmaer og de talte varmt for ahorn netop fordi det er så hårdt, men advarede mod fyr og bøg, pga varmen... hm hvem skal man stole på ???

Hej igen.

Var inde på Golvpolen i Malmö i går og diskuterede parketgulv med "gubberne". Advarslen for gulvvarme i kombination med visse træsorter gjaldt kun i tilfælde af elektrisk gulvvarme. Ved vandbåren varme var der ingen problemer overhovedet. Puh! :)

Jo bog og fyrretræ fungerer tilsyneladende heller ikke med vandvarme, og i mit tilfælde ikke lønnen :'(.

• Synes
Maria Sellö
  • Laddar…
cattis sagde:
Jo, bøg og fyr fungerer tilsyneladende heller ikke med vandvarme, og i mit tilfælde heller ikke ahorn  :'(.
Håber, du tager fejl :)

Nå, har herr generalen lagt fyrretræ i hytten eller...?

Ikke endnu... Men snart.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.