tænkte bygge ny agterspejl på båden (Glasfiber monark (20 hestes)) og undrer hvilken materiale der er bedst.. krydsfiner eller formkrydsfiner eller så og hvordan man skal behandle det for at kunne være i vandet så godt som døgnet rundt hele sommeren nogen med erfaringer eller så der ved?
Birkekrydsfiner, hvis man vil have træ i agterspejlet.
Der findes også andre distancematerialer, som ikke suger vand, men de bliver ofte lidt dyrere.
Der findes masser af tips på andre bådfora, men jeg ved ikke, om man må linke dertil ifølge forumsreglerne her..
Der findes også andre distancematerialer, som ikke suger vand, men de bliver ofte lidt dyrere.
Der findes masser af tips på andre bådfora, men jeg ved ikke, om man må linke dertil ifølge forumsreglerne her..
Birkekrydsfiner har den egenskab, at den absorberer plasten godt.
Forskalingskrydsfiner er jo modsat, du vil have svært ved at få plasten til at hæfte.
Vi skiftede agterspejl og motorbjelker på min tidligere båd.
Ved drevet 3 lag 12mm indstøbt birkekrydsfiner.
Det var i øvrigt en indenbordsmotor på 415hk, og agterspejlet holder så vidt jeg ved stadig.
Spørg endelig, hvis der er noget.
Held og lykke, mvh V8dc
Forskalingskrydsfiner er jo modsat, du vil have svært ved at få plasten til at hæfte.
Vi skiftede agterspejl og motorbjelker på min tidligere båd.
Ved drevet 3 lag 12mm indstøbt birkekrydsfiner.
Det var i øvrigt en indenbordsmotor på 415hk, og agterspejlet holder så vidt jeg ved stadig.
Spørg endelig, hvis der er noget.
Held og lykke, mvh V8dc
Klik her for at svare