1 16386 sagde:
Den "stående råsponten" er altså ikke i nærheden af at være 5 cm tyk?
Nej, den er cirka 17mm Billedet er fra dér, hvor jeg har fjernet en dør i væggen. Sømmet du ser i reglen er til en liggende regel. Der er fag på omkring 60cm, som er helt tomme. En vægstruktur med fjernet dør. Synlig skrue i lodret regel og tomme sektioner ca. 60 cm.

Interessant. Du skal nok vente på et kyndigt forummedlem, som Justus, til at svare.

På øverste etage er der ingen bærende skillevægge overhovedet, fordi du har fagværkstagspær. Plankevægge forekommer normalt ikke i huse bygget i 1954. Der er meget, der synes at afvige fra det normale. Vægtypen, som du lige har redegjort for, plejer kun at findes i kolonihavehuse og lignende. Så, alle tegninger på bordet, inden vi fortsætter diskussionen.

J justusandersson sagde:
På øverste etage er der ingen bærende skillevægge overhovedet, da du har fagværkstagstole. Plankevægge forekommer normalt ikke i huse bygget i 1954. Der er meget, der synes at afvige fra det normale. Vægtypen, som du lige har redegjort for, plejer kun at findes i kolonihavehuse og lignende. Så, alle tegningerne på bordet, før vi fortsætter diskussionen.
J justusandersson sagde:
På øverste etage er der ingen bærende skillevægge overhovedet, da du har fagværkstagstole. Plankevægge forekommer normalt ikke i huse bygget i 1954. Der er meget, der synes at afvige fra det normale. Vægtypen, som du lige har redegjort for, plejer kun at findes i kolonihavehuse og lignende. Så, alle tegningerne på bordet, før vi fortsætter diskussionen.
Den tekniske beskrivelse er jo der ovenfor og bortset fra sektionen er der facade tegninger og denne.
Det er den røde væg, jeg vil åbne op, og den er bygget, som jeg beskrev, og som du ser på nærbilledet, jeg har taget i et gammelt dørhul. Plantegning af et hus med markeret rød væg, der skal åbnes op. Viser nordvest- og sydvestfacader samt kælder- og stueplanslayout fra 1954.

Hvis det virkelig er som sektionsritningen viser, at huset har W-tagstoler (dvs. fagverk), er ingen skillevægge på overetagen bærende.

J justusandersson sagde:
Om det virkelig er som sektionsritningen viser, at huset har W-tagspær (dvs fackverk), er ingen skillevægge på overetagen bærende.
Tak!
Sådan her ser tagspær ud: Takstolar i loft med trækonstruktion og ventilation rør.

Helt klart W-spær.

• Synes
petererlandsson1194
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.