6,496 læst ·
22 svar
6k læst
22 svar
Afveksling af indervæg med limtræsbjælke
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
På øverste etage er der ingen bærende skillevægge overhovedet, fordi du har fagværkstagspær. Plankevægge forekommer normalt ikke i huse bygget i 1954. Der er meget, der synes at afvige fra det normale. Vægtypen, som du lige har redegjort for, plejer kun at findes i kolonihavehuse og lignende. Så, alle tegninger på bordet, inden vi fortsætter diskussionen.
J justusandersson sagde:På øverste etage er der ingen bærende skillevægge overhovedet, da du har fagværkstagstole. Plankevægge forekommer normalt ikke i huse bygget i 1954. Der er meget, der synes at afvige fra det normale. Vægtypen, som du lige har redegjort for, plejer kun at findes i kolonihavehuse og lignende. Så, alle tegningerne på bordet, før vi fortsætter diskussionen.
Den tekniske beskrivelse er jo der ovenfor og bortset fra sektionen er der facade tegninger og denne.J justusandersson sagde:På øverste etage er der ingen bærende skillevægge overhovedet, da du har fagværkstagstole. Plankevægge forekommer normalt ikke i huse bygget i 1954. Der er meget, der synes at afvige fra det normale. Vægtypen, som du lige har redegjort for, plejer kun at findes i kolonihavehuse og lignende. Så, alle tegningerne på bordet, før vi fortsætter diskussionen.
Det er den røde væg, jeg vil åbne op, og den er bygget, som jeg beskrev, og som du ser på nærbilledet, jeg har taget i et gammelt dørhul.

Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvis det virkelig er som sektionsritningen viser, at huset har W-tagstoler (dvs. fagverk), er ingen skillevægge på overetagen bærende.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Helt klart W-spær.
Klik her for at svare