Hej

Har sat to rækker af pæle og en række betonfliser nær husets fundament. Pælerækkerne har 45X170 bærelinje, og betonfliserne flugter med dem. Intet er fastgjort til husets fundament, som er betonplade på jord. Terrassen vil således være flydende. Jeg har mulighed for at vælge, hvor langt ud fra fundamentet endetræet på gulvbjælkerne skal være. Jeg havde tænkt 2 cm, men det er måske for lidt. Jeg vil ikke have, at affald samler sig bagved endetræet. Gulvbjælken skråspigres i de to andre bærelinjer og får en 34X145 terrasseplanke i den anden ende. Er 2 cm godt, eller er der nogen praksis?

Diagram der viser placering af husgrund, betonplade og en 2 cm afstand til gulvbjælke, set ovenfra.

Byggglädje Byggglädje sagde:
Hej

Har sat to rækker støtter og en række betonplader tæt på husets fundament. Støtterækkerne har 45X170 bærelister, og betonpladerne flugter med dem. Intet er fastgjort i husets fundament, som er betonplade på jorden. Terrassen vil således være flydende. Jeg har mulighed for at vælge, hvor langt ud fra fundamentet endetræet på gulvbjælkerne skal være. Jeg har tænkt 2 cm, men det er måske for lidt. Jeg vil ikke have, at affald samler sig bag endetræet. Gulvbjælken bliver skråspikret i de to andre bærelister og får en 34X145 trallbrædde i den anden ende. Er 2 cm godt, eller er der en praksis?

[billede]
Hej.

Hvor langt blev det mellem endetræ og betongrund? Jeg bygger stort set som du.

Ca 10 mm. Det har ligget stabilt siden da. Havde jeg gjort noget om, ville jeg have lagt en regel i gruset nærmest huset i stedet for en plade per gulvregel for at slippe for at veje hver plade individuelt ind.

• Synes
G.Lindsköld
  • Laddar…
Byggglädje Byggglädje sagde:
Ca 10 mm. Det har ligget stabilt siden da. Havde jeg gjort om noget havde jeg lagt en regel i gruset nærmest huset i stedet for en plade per gulvregel for at slippe for at justere hver plade individuelt.
Ok, jeg har lagt 87 stenplader ‍ og liggende regel ovenpå. Det tager lidt tid at få det i niveau, men anbefaler laser (y)

• Synes
Byggglädje
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.