Hej

Jeg vil ændre øge loftsrum lidt på en del af min loft. Uden at gå ind på præcise dimensioner eller længder, undrer jeg mig over om selve tanken omkring konstruktionen er rigtig og om nogen andre har gjort lignende?.
Så med de enkle skitser forstår I sikkert, at jeg vil sænke hanebjælken og samtidig forstærke foroven med en ekstra bjælke. Så jeg byder forslag, tanker og ændringer velkommen. Originalt er det stående tømmer ca. 150x150 og bjælkerne er ca. 90X200 og blev bygget engang i 1920'erne.

Grov skitse af loftkonstruktion med bjælker og stolper, foreslået ændring for at øge højde ved at sænke hanebånd og tilføje ekstra bjælke.
Skitse af loftkonstruktion med hanebjælke sænket og ekstra bjælke øverst for forstærkning. Viser støttebjælker og tagramme i en trekantet form.

Hej..
Selvfølgelig kan du gøre det, bare husk at forstærke og sikre, inden du kapper bjælken
Plan tegning af husgavl med tagkonstruktion, der viser placering af bjælker og støtteelementer.

Hvor stor del af huset er det, du skal gøre det på ????
og hvor mange spær er det ?????
Eti..

Det dér ser ud som et ekstremt indgreb i husets bærende dele.

Ser i mine øjne tvivlsomt og meget dyrt ud.
Du skal under alle omstændigheder have byggetilladelse til tiltaget,
og da kræves der sandsynligvis styrkeberegninger af en bygningsingeniør.

Er det ikke nemmere at flytte til et hus, der passer bedre til dine behov?

Stiller mig meget tvivlende over for denne ændring, rådet er at kontakte en konstruktør og rådføre sig med.

Præcis som KoW er inde på, bliver det nok en meget dyr ændring.

Penge er ikke, hvad det handler om.. Må nok vende tilbage med flere detaljer og en pænere tegning.. men det er tomt fra 2. sal til ydertagen...

Konstruktionen er helt rigtig bare at begynde at ændre, muligvis en snedstræber til eksisterende tagstol fra hanebjælken

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.