Jeg er for nylig flyttet ind i mit hus og er nu i gang med at renovere stuen og overvejer at ændre formen på min pejs og undrer på, om det er muligt, og hvilke materialer jeg kan bruge.

Jeg vil have, at pejsen skal være helt lige og ikke hælde ind mod skorstenen, som den gør i dag. Årsagen til det er, at jeg gerne vil beklæde den med fliser, der minder om dette: http://www.svenskakakel.se/images/kakel/inspiration/golv/carsica_2.jpg

Jeg overvejer, om det er muligt at sætte stålregler fra pejsehylden op til loftet og beklæde det med mineritplader og så fliserne på det.

Er der nogen, der har synspunkter på det eller idéer til andre løsninger eller materialer? Skal jeg fx bruge mineritplader, eller kan jeg bruge noget andet?

Behøver jeg at sætte noget varmebeskyttelse i loftet på indersiden af "udbygningen"?

Og jeg undrer på, om det er muligt at have brædder på pejsehylden?

Ændrede du formen på pejsen nogensinde? Jeg vil selv gøre det og undrer mig over, hvordan du gjorde det.

Nej det gjorde jeg ikke. Havde endda glemt, at jeg engang havde den plan :)

Jeg går med disse tanker og ville virkelig sætte pris på, hvis andre delte deres tanker/oplevelser vedrørende dette.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.