Hej!
Min sambo har som rubriken lyder öppnat upp en del av väggen mellan köket och vardagsrummet nu när vi ska göra om köket. Har sågat upp en tillfällig öppning, ska göras snyggare sen men min fundering är hur vi ska få till det snyggt i kanten sen?
Funderar antingen på om man bara ska sätta dit en list (vet inte riktigt vad det kallas) utanpå kanten eller ska man sätta dit en list som är lite bredare på kanten samt ha en liten list intill på väggen också?
Hoppas ni förstår hur jag menar
Har även tagit bort en del av öppningen in till hallen där våra sovrum är, innan var det likadant längst upp i öppningen som det är till de andra rummen (se bild). Blev mycket öppnare och ser trevligare ut med tanke på att köket är alldeles intill.
Hur ska vi få till den öppningen snyggast?
En fundering vi har är om vi bara ska försöka jämna till det vid vänstra öppningen och sen sätta dit en bräda på högra sidan och spackla så att det ser ungefär likadant ut på bägge öppningarna.
Alltså inte sätta dit nån list/karm. I taket snyggar vi till sidorna på plankan så det bara ser ut som att det går lite ner i öppningen. Sen målar vi allt vitt.
Vad tror ni om det? Eller har ni andra förslag som är bättre?
Förklaringen blev lite rörig men hoppas att ni förstår hur jag menar, annars fråga
Der findes jo Dörromfattning, som er hvidlakeret MDF 16mm tykke i varierende bredder, tag 10mm større end væggens tykkelse. Monter der og afslut med blød fugemasse.
findes på i princippet alle byggemarkeder.
Kunne det være noget?
Ja det måske bliver godt. Lyder sådan.
Sætter man dem så rundt om alt, også i loftet? Jeg tænker at på den større åbning findes der jo en længere væg som går på højre side.
Også på den, og loft?
På den mindre åbning er det lidt tricky på den side hvor det ses blåt. Bliver lidt kompliceret at få det der men går måske at spartle/fikse inden?
En anden variant vi har tænkt er at bare spartle og udjævne og derefter slibe/male. (?)
Men måske er disse dørkarme gode. Hvis man vil have lidt kraftigere karme, findes der sådan og bliver det flot?
Problemet bliver jo på siderne hvor der dels fortsætter en længere væg samt den side hvor det ikke er jævnt.
Og loftet så.
På væggen som er delt horisontalt et stykke, kan det se flot ud med en lidt bredere liste der, tror du?
Ja jeg har ingen anelse om hvordan vi skal få dette til at se flot ud men jeg fortryder ikke at vi tog det op. Meget dejligt & friskt at åbne op mere. Nu gælder det bare om at få det flot igen.
Tak for hjælpen hidtil. Har lidt mere endnu at finde ud af.
Eller at gøre mig mere tryg før vi går i gang.
Lidt svært at se på billederne. Tror det bliver godt med anbefalet dørkarm. Fortsætter du med disse også i loftet, så får du en markeret grænse mellem rummene. Måske skal du lave en ramme i det åbne hul, så du har noget at fastgøre listerne i.
Hvis du har en væg, som du vil have helt glat, så findes der renoveringsgips til det. Det er svært at spartle store ujævnheder og få det pænt. Renoveringsgips er tynde gipsplader, der er seks mm tykke.
Ser at der også er el oppe i loftet. Måske har ledningen gået til en stikkontakt nede ved gulvet? Hvis du åbner lidt i væggen, så kan du trække et nyt flexrør til stikkontakten, hvis den skal blive.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.