Hej

Behøver lidt hjælp, vil åbne op en del af væggen på en bærende betonvæg. Det er formentlig letbeton eller blåbetong. Problemet er, at det er en bærende væg på nedre plan (har et suterænhus).
Åbningen skal være ca. 150-180 cm bred, og højden er ca. 235 cm. Tykkelsen er ca. 20 cm.
Mistænker, at jeg har brug for en jernbjælke.
Mit spørgsmål er, hvilken type bjælke der ville være nødvendig?
Sender med en plantegning, hvor den sortmalede er den tænkte åbning

• Plantegning af et hus med en markeret væg i entréen, der indikerer den planlagte åbning på en bærende betonvæg.
Senest redigeret:
Ingen der har nogle forslag?
Satt og tænkte på om en limträbalk måske er tilstrækkelig?

Der behøves mere info. Byggeår, type af bjælkelag over kælderetagen, tegninger, helst en sektion så man kan se, hvordan taglasten fordeles.

J justusandersson sagde:
Det behövs mer info. Byggår, typ av bjälklag över källarvåningen, ritningar, helst en sektion så man kan se hur taklasterna tas ner.
Oj svær spørgsmål, ved ikke rigtig hvor jeg skal få fat i disse tegninger. Byggeår er 1963 resten er svært at svare på.

S
Basse85 Basse85 sagde:
Oj svær spørgsmål, ved ikke rigtig hvor jeg skal få fat i disse tegninger. Byggeår er 1963 resten er svært at svare på.
Ring / mail kommunen så plejer de at have en del af det du har brug for.

S SvanteC sagde:
Ring / mail kommunen så plejer de at have en del af det du har brug for.
Ok har mailet kommunen, vender tilbage når/hvis jeg får svar

Et udvendigt foto, der viser hvordan taget ser ud, letter bedømmelsen. Kig på kælderloftet nedefra. Hvis der er spor af forskalling, er det sikkert et betonloft. Men tegninger er bedst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.