Behøver at reparere en revne i en sokkel, bruger A-bruk. Det vil blive plusgrader i flere dage langs med mine breddegrader. Hvor mange dage skal der være plusgrader, så det ikke fryser i stykker?

Er det hastværk, så ville jeg have købt køletilsætningsmiddel og haft det i. Er det ikke hastværk, så ville jeg have ventet til foråret, når man ved, at temperaturen holder sig over nul i et par døgn.
Ved arbejde, som du taler om, handler det mere om temperaturen på det, du skal reparere, og ikke temperaturen i luften. Ofte går det selvfølgelig hånd i hånd, men ikke nødvendigvis.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
C C.Lundin sagde:
Er det presserende, ville jeg have købt kuldetilsætningsmiddel og haft det i. Er det ikke presserende, ville jeg have ventet til foråret, når man ved, at det holder sig over frysepunktet i et par døgn.
Ved arbejde som det, du taler om, handler det mere om temperaturen på det, du skal reparere, og ikke temperaturen i luften. Ofte går det selvfølgelig hånd i hånd, men ikke nødvendigvis.
Ja måske skulle jeg bare lægge en fuge og lade det være til foråret? Jeg ville reparere det, så der ikke kommer vand ind.

Jeg har tilsætningsmiddel, men har aldrig brugt det før.

E Ernfrid sagde:
Ja måske at jeg bare skal lægge en fuge og lade det være til foråret? Jeg ville reparere det, så der ikke kommer vand ind.

Jeg har tillsatsmedel, men har aldrig brugt det før.
Spørgsmålet er, hvordan det ser ud, hvis du tænker på reparationen mod vand. Det bliver desværre ikke tæt bare fordi du reparerer. Eller er det så omfattende, at det gør en væsentlig forskel at reparere alligevel?

Har du det i form af pulver, har du det bare i, når du blander rent op og ned, ifølge anvisningen. Er det væske, så lader du det erstatte dele af vandet ifølge anvisningen.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
C C.Lundin sagde:
Spørgsmålet er, hvordan det ser ud, hvis du forestiller dig reparationen mod vand. Det vil desværre ikke blive tæt, bare fordi du reparerer. Eller er det så omfattende, at det gør væsentlig forskel at reparere alligevel?

Har du det i form af pulver, har du det bare i, når du blander rent op og ned, ifølge anvisning. Er det væske, så lad det erstatte dele af vandet ifølge anvisning.
Ødelagt puds øger vel risikoen for frostsprængning? Jeg har fået en mindre sætning i huset og fik en revne på ca. 350x1 mm i soklen til kælderen/soklen, ingen revner på inderside af væggen, jeg har kun vægge med puds i kælderen. En bygningsingeniør inspicerede skaden og mente, at sætningen var minimal, men bad mig reparere pudset ved lejlighed.

Det er weber vintertillsats, som jeg har, flydende.

E Ernfrid sagde:
Defekt puds øger vel risikoen for frostskader? Jeg har fået en mindre sætningsskade i huset og fik en revne på ca. 350x1 mm i grundmuren til kælderen/sokkelen, ingen revner på indersiden af væggen, jeg har kun vægge med puds i kælderen. En bygningsingeniør inspicerede skaden og mente, at sætningen var minimal, men bad mig om at reparere pudsen ved lejlighed.

Det er weber vintertillsats som jag har, flytande.
Absolut, risikoen for det minimeres jo betydeligt, så af den grund er det værdifuldt at reparere. Og ja, sætninger forekommer, så det er egentlig ikke noget at bekymre sig for, bare man holder lidt øje med det.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.