Hej!

Har et murstenshus på 200 kvm inklusiv kælder, bygget i 1970. Kælderen er for det meste tør, men rummet hvor dagligstuen er og viktualiekælderen så er fugtigheden for høj i reglarne ifølge Anticimex (Viktualiekælderen har kun pudsede og malede vægge). Min tanke var at begynde med at fjerne dagligstuen for at fjerne risikokonstruktionen og derefter dræne. Dagligstuen er traditionel, med opregnede og isolering på indervæggene, flydende trægulv.

Min tanke er at bruge materialer, der tåler fugt i dagligstuen, pudsede vægge og nålefiltmåtter eller klinker, hvad tror I om det? Tåler pudset fugt uden at det slipper? Jeg tænkte først at gøre dagligstuen i stand, og hvis jeg oplever at fugten stadig er et problem, at så gøre om dræningen. Lyder det som en rimelig plan?

Angående dræning, jeg har 2 støbte plader rundt om huset 1 garage og en stor terrasse og en muret/støbt trappe ned til kælderen. Jeg vurderer at jeg kan dræne 2/3 dele af huset uden at skulle opbryde plader. Det er den del af huset hvor dagligstuen som har haft mest fugtslag (F.eks. i viktualiekælderen har maling løsnet sig, men det ser ud til at være en tæt plastmaling), den del af huset er meget nem at dræne.

Er det muligt kun at dræne en del af huset?

Senest redigeret:
BirgitS
E Ernfrid sagde:
Lyder det som en rimelig plan?
Ja

E Ernfrid sagde:
Er det muligt at dræne kun en del af huset?
Ja
Afhængigt af hvordan vandstrømmen går, kan det være mere eller mindre godt.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.