Hvis det ikke bliver helt forkert med gulvniveauerne, ville jeg absolut have valgt 13mm... og hvis det bliver forkert, ville jeg bestemt have flydespartlet.

Er det i køkkendelen?

Bob_the_builder
Har aldrig hørt om nogen 6mm gulvgips, faktisk. Ved du, om det overhovedet findes? Jeg er ret sikker på, at Gyproc ikke har det i deres sortiment i hvert fald.

Bob_the_builder
Hmmm, søgte men fandt intet. Var også inde på såvel Gyprocs, Danogips som Norgips hjemmesider og ingen 6mm gulvplader så langt øjet kunne se. Men hvorfor skulle det ikke fungere med en almindelig 6mm vægplade ("renoveringsgips")? Det lyder jo som om det er stabilt nok...

Væggips er ikke armeret på samme måde og vil sandsynligvis blive udmattet, hvis det monteres på et gulv. 6mm gulvgips har jeg heller ikke set nogen steder.

Men hvorfor ikke støbe en tynd kage med armeret flydespartel, jeg tror det virker ned til 5 mm. Eller på med lidt mere beton og sæt stenen direkte i den.

Har haft 6 millimeters ROT gips nu under mit sjöstensgulv i gangen i snart to år, og det har ikke sprukket det mindste i fugerne. Det eneste, der er sprukket, er rundt væggene, hvor gulv/væg har bevæget sig i forhold til hinanden.

Hvad er ROT gips?

Bob_the_builder
Overfladegips, renoveringsgips, kært (?) barn har mange navne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.