Hej, ved ikke om jeg lægger dette i den rigtige tråd.
Er i gang med at bygge hus, og tænkte høre, hvordan man tænker med plastning/dampbremse her, da konstruktionen ser ud på denne måde.
Huset består af 2 etager, så det vil være opvarmet ovenpå etagedækket også. Så jeg antager, at der ikke skal plastes i loftet på etagedækket, men kun ydervæggene (ret mig, hvis jeg tager fejl).
Men så ydervæggen, hvor etagedækket hviler på reglen. Hvordan gør man der bedst?
Er i gang med at bygge hus, og tænkte høre, hvordan man tænker med plastning/dampbremse her, da konstruktionen ser ud på denne måde.
Huset består af 2 etager, så det vil være opvarmet ovenpå etagedækket også. Så jeg antager, at der ikke skal plastes i loftet på etagedækket, men kun ydervæggene (ret mig, hvis jeg tager fejl).
Men så ydervæggen, hvor etagedækket hviler på reglen. Hvordan gør man der bedst?
Søg "Hur gör snickaren" på Youtube, meget gode film synes jeg. Ikke sikkert at dit spørgsmål bliver besvaret fuldt ud, men en meget god ressource for amatører, der bygger huse (hvilket egentlig ikke er så kompliceret).
En anden god kilde er Svenskt Trä, som har fuldstændige tegninger på mange konstruktioner inklusive en fuldstændig komplementbygning af den type, der tidligere blev kaldt "Attefallare".
En anden god kilde er Svenskt Trä, som har fuldstændige tegninger på mange konstruktioner inklusive en fuldstændig komplementbygning af den type, der tidligere blev kaldt "Attefallare".
Jeg har kigget på den, men der har jeg for mig de laver en enplan med kold loft oven så de plastre indertaket. Men kan minde forkert, så skal kigge igen få se.jonmo sagde:
Søg "Hur gör snickaren" på Youtube, meget gode film synes jeg. Ikke sikkert at dit spørgsmål besvares fuldt ud, men en meget god ressource for amatører som bygger huse (hvilket egentlig ikke er så kompliceret).
En anden god kilde er Svenskt Trä, som har fuldstændige tegninger på mange konstruktioner inklusive en fuldstændig komplementbygning af den type som før blev kaldt "Attefallare".
Hvis konstruktionen skal se ud som du viser, skal du sætte en kappe af dampspærrefolie, inden du monterer bærlinjen for mellemloftet. Men hvordan har du tænkt dig at opbygge væggen på første sal, når bærlinjen ligger uden på væggeskelettet?
Ja, hvis jeg havde haft hovedet med mig, inden jeg satte 45:eren på væggen samt lagde mellemunderlaget, så ville jeg jo have sat plasten indenfor 45:eren, men det glemte jeg helt.Matti_75 sagde:
Så spørgsmålet er, hvordan man så lettest får det tæt.
Men du mener så kortling præcis i 90 graders bøjningen, så man får noget at fastgøre i hjørnet, typ i mellem gulv/væg.
Plast en del, hvor etagedæk kommer, og så plast resten og tape samlingen, ellers bliver det et skodarbejde at gøre det tæt.N Nygge72 sagde:Hej, ved ikke om jeg lægger dette i den rigtige tråd.
Er i gang med at bygge hus, og ville høre hvordan man tænker med plastning/dampspærre her, da konstruktionen ser ud på denne måde.
Huset består af 2 etager, så det vil også være opvarmet oven mellem etagedækket. Så jeg formoder, at det ikke skal plastes i loftet på etagedækket, men kun ydervæggene (ret mig hvis jeg tager fejl).
Stemmer godt👍
Tjek teccas produkt, en bjælkeforsejling. Ser ud til at være nem at arbejde med og bliver tæt med deres fugemasse.
https://www.teccaworld.com/?alttemplate=printmont&id=5092&lang=sv
https://www.teccaworld.com/?alttemplate=printmont&id=5092&lang=sv