J
Først så jeg, at den så meget mere æstetisk lige ud. Så en dag senere, da tømrerne var færdige, havde de flyttet den.
Forstår, at der skal være fald, men det ser lidt voldsomt ud.
Er det fagligt korrekt?

• Grøn facade med dør, vinduer og hvid baldakin. Taget på baldakinen er let skrånende, sandsynligvis for vandafledning.
Ja, det plejer at være cirka sådan.
Men du vælger selv, om du vil have den med mindre vinkel, så du kan selvfølgelig rette den om.

• Synes
Festlund
  • Laddar…
J
Okay. Jeg vil have den tættere på pladen. Den var sådan først, tror de kappede røret for kort, så de måtte flytte den ned.

Men hvis jeg skal flytte den selv, skal jeg forlænge røret på en måde, så jeg kommer højere op og møder renden.

På den længde burde det vel være 3-5 cm forskel i højde mellem enderne, afhængig af hvis råd man læser og hvor god min øjemåling er. Hvor meget er det nu?

• Synes
Evisch og 1 anden
  • Laddar…
J Jontesgodis sagde:
Først så jeg, at den så meget mere æstetisk ret ud. Så en dag senere, når tømrerne var færdige, havde de flyttet den.
Forstår, at der skal være fald, men det ser lidt voldsomt ud.
Er det fagmandsmæssigt?
Hej, et præcist svar får du, hvis du måler længden og fallet på tagrenden, men i mine øjne ser det godt ud.

J
Renden er nok 6 meter lang. Skal måle hvor meget fald.

J Jontesgodis sagde:
Okay. Jeg vil have den tættere på pladen. Den var sådan først, tror de kappede røret for kort, så de måtte flytte den ned.

Men hvis jeg skal flytte den selv, så må jeg forlænge røret på en eller anden måde, så jeg kommer op højere og møder renden.
Et antal cm er let at forlænge i samlinger, og det kan ikke ses, hvordan det er forbundet mod jorden.
Så meget kan justeres.

K
Ser ingen vindskede på billedet? Tagrenden er monteret på fodbrættet..

J
Men jeg skal skrue alle beslagene løs og flytte dem opad og skrue dem fast igen?

J
K kniv sagde:
Ser ingen vindskede på billedet? Tagrenden er monteret på forklædebrættet..
Okay forklædebrættet😊

J Jontesgodis sagde:
Men jeg skal skrue alle beslagene løs og flytte dem opad og skrue dem fast igen?
Hvis du vil have den højere op, ja så må du gøre det. Men det er ikke noget mærkeligt.
Put lidt maling i de gamle skruehuller eller noget andet.

J Jontesgodis sagde:
Renden er nok 6 meter lang. Skal måle hvor meget fald.
Hej, almindelig praksis er at faldet er 3-5mm/m, tagrender er ofte sjusket monterede og også forkert dimensionerede, de fleste bekymrer sig ikke om det.

T teuvo tainio sagde:
Hej, almen praksis er, at faldet er 3-5mm/m, tagrender er ofte sjusket monteret og også forkert dimensioneret, de fleste bekymrer sig ikke om det.
Enig, men behøver ikke være sjusket, man sætter den nederste del, så det bliver "passende" fald og så en snor mellem den øverste og nederste. Derefter monteres rendejernene ud fra ts fodbræt.

J
A AndersS sagde:
Enig, men behøver ikke være sjusket, man sætter den nedre del så det bliver "passende" fald og så en snor mellem øvre og nedre. Derefter sættes rendejernene ud fra ts fodbræt.
Tak.

J
A AndersS sagde:
Enig, men behøver ikke være sjusket, man sætter den nedre del, så det bliver "passende" fald og så en snor mellem øvre og nedre. Derefter sættes rendejernene ud fra ts fotbrædt.
Fra starten sad den her oppe, men der opstod nogle problemer, så de ikke kunne sætte renden ind, fordi pladen var i vejen. Så flyttede de den ned, så der er allerede en masse huller, jeg skal ordne. Måske bruger jeg dem.

• Grøn husfacade med lodrette paneler, to små vinduer øverst og en veranda med flange, som krævede justering på grund af monteringsfejl.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.