Hvilket ville I sige er den bedste måde at fastgøre en 45-regel på enkelgips som klarer lidt højere belastning? Ja, selvfølgelig med skrue i reglar hvor disse findes, men jeg vil have brug for fastgørelser imellem også.
Mollyplugg føles som de er for korte til at nå igennem en 45regel + gips?
Jeg har fundet denne variant men har ingen erfaring med at arbejde med den, er der nogen der har en udtalelse?
https://www.byggmax.se/skivinfästning-fischer-duotec-p246729#267=33120

Mollyn sættes jo i så fald i gipsen og skruen gennem reglen. Sandsynligvis skal du skifte skruen i så fald.

• Synes
Huddingebo og 1 anden
  • Laddar…
Hvor meget skal du belaste reglen med?
Findes der stående væggregler under gipsen?

D Daniel 109 sagde:
Mollyn sættes jo i så fald i gipsen og skruen gennem reglen. Sandsynligvis har du brug for at skifte skruen i så fald.
Ja præcis. Har arbejdet meget med Molly men ikke da aldrig med de her dimensioner.

F fribygg sagde:
Hvor meget skal du belaste reglen med?
Er der stående vægregler under gipsen?
Ja, stående regler findes, som jeg selvfølgelig vil bruge. Belastningen vil være en gipsskrue, der vil gå lige ud fra væggen med ca cc50 til næste aflastning, som kommer fra loftet. Svært at beskrive i tekst, men jeg skal blot bokse nogle rør ind, der går i loftet.

Lim med almindelig montageklæber langs hele reglen, samt skru i reglerne. Det holder lige så godt som skruer i gipsen.

• Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
A AG A sagde:
Lim langs hele reglen med almindeligt fliselim, og skru derefter i reglarna. Det holder lige så godt som skruer i gipsen.
Tak! Ja det har du måske ret i.

Sætter man en enkelgips Molly, men skifter skruen til en dobbeltgips, får man en lidt ekstra lang skrue.

• Synes
Simon Hellsten
  • Laddar…
Det bliver dyre skruer det.. ;)

• Synes
Simon Hellsten
  • Laddar…
Skal man fastgøre mellem reglarne? Gipsskiver i loftet hænger på glespanel som sidder på tagspær med cc1200. Glesen er tyndere end 45mm.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
D Daniel 109 sagde:
Mollyn sættes jo i så fald i gipsen og skruen gennem reglen. Sandsynligvis har du brug for at skifte skruen i så fald.
dejligt at nogen var vågen.

• Synes
Simon Hellsten
  • Laddar…
A
montere kortlingar bare?

• Synes
Simon Hellsten
  • Laddar…
Fischers duo serie er rigtig rigtig god. Tec skulle desuden være enkel at installere for dig.
Fæst reglen på ønsket sted i de regler, du allerede har, bor et hul lige igennem og stik pluggen igennem og træk i "strengen". Til sidst sæt en skrue i passende længde/dimension.

• Synes
Simon Hellsten
  • Laddar…
S Simon Hellsten sagde:
Ja stående reglar finns som jag kommer nyttja såklart. Belastningen kommer vara en gipsskiva som kommer gå rakt ud fra væggen med ca cc50 til næste aflastning som kommer fra loftet. Svært at beskrive i tekst men jeg skal bokse nogle rør ind som går i loftet helt enkelt.
Jeg tror, det er tilstrækkeligt at fastgøre i vægreglarne/loftet. Hvis du er komfortabel med at arbejde med pladereglar, er det let at arbejde med, når man klæder rør ind i loftet.

• Synes
Simon Hellsten
  • Laddar…
Brug 50/50 metalvinkel i stedet. Skal du indkapsle rør, er det nok at fastgøre til eksisterende regler. eller skal du hænge en kampvogn i din indbygning?

• Haha
  • Synes
Simon Hellsten og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.