Baspanel 21x120 koster 9,95 kr/m hos Byggmax i Vellinge og 12,45 kr/m hos Byggmax i Trelleborg. Altså 25% dyrere i Trelleborg. Disse butikker ligger ca. 1,5 mil fra hinanden.
Nogen der kan komme med en fornuftig grund til denne enorme prisforskel?
Der findes flere eksempler på prisforskel end netop baspanelet.
Jeg har nok været naiv og troet, at Byggmax holder nogenlunde samme priser, i det mindste i to butikker der ligger så tæt på hinanden.

12,45 i Falun også. Er det Vellinge, der har fået fat i et parti billig baspanel mon tro?

Byggmax i Vellinge er ved at udvide - måske derfor?

Hvis du ikke vælger en butik på byggmax.se så står der 9,95

Jeg har også bemærket, at priserne på det relativt nyåbnede byggmax i Trelleborg ligger ~25% over ordinær pris og har undret mig over det hele.

Byggmax er en af de virksomheder, der har forskellige priser afhængigt af hvor selve butikken er placeret, så bor du et sted med lange transportafstande, vil det være dyrere.

Jeg vil gætte på, at det er en slags zoneinddeling.

Ystad ser også ud til at være i en dyrere zone.

I har ikke tilfældigvis set på prisen uden moms? Da det adskiller sig med 25 %.

Svaret fra Byggmax var, at priserne kan variere afhængigt af afstanden til konkurrenter. Så da Byggmax i Trelleborg ligger væg i væg med Optimera, er det alligevel "lidt" billigt, så ser det ud til, at de resonerer...

Senest redigeret:
dibb sagde:
I har ikke tilfældigvis set prisen uden moms? Eftersom det er en forskel på 25 %.
Nej, begge med moms

Jensnorrland sagde:
Byggmax er en af de virksomheder, der har forskellige priser afhængigt af, hvor selve butikken er placeret, så bor du et sted, hvor der er lange transportafstande, vil det være dyrere.

Jeg ville gætte på, at det er en slags zoneopdeling.
Ikke lange transportafstande mellem disse to butikker. 1,5 mil, mest motorvej. Det tager måske 15 min at køre.

Regner de ikke Jem og Fix som konkurrenter? Eller Woody for den sags skyld.

13th Marine sagde:
Regner de ikke Jem och Fix som konkurrenter? Eller Woody for den sags skyld.
Jem o Fix synes ikke at have baspanelen så måske derfor Byggmax Trelleborg kan have højere pris. Woody ved jeg ikke. Optimera har den men kalder den z- panel. Lidt dyrere end Byggmax Trelleborg men også 2mm tykkere.

Nogen der ved om dette stadig gælder?

At priserne i Trelleborg er højere end i Vellinge?
70mm regel er samme pris, og standardtrall er 50öre dyrere i Trelleborg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.