5,967 læst ·
15 svar
6k læst
15 svar
25 % prisforskel mellem to Byggmax-butikker
Side 1 af 2
Baspanel 21x120 koster 9,95 kr/m hos Byggmax i Vellinge og 12,45 kr/m hos Byggmax i Trelleborg. Altså 25% dyrere i Trelleborg. Disse butikker ligger ca. 1,5 mil fra hinanden.
Nogen der kan komme med en fornuftig grund til denne enorme prisforskel?
Der findes flere eksempler på prisforskel end netop baspanelet.
Jeg har nok været naiv og troet, at Byggmax holder nogenlunde samme priser, i det mindste i to butikker der ligger så tæt på hinanden.
Nogen der kan komme med en fornuftig grund til denne enorme prisforskel?
Der findes flere eksempler på prisforskel end netop baspanelet.
Jeg har nok været naiv og troet, at Byggmax holder nogenlunde samme priser, i det mindste i to butikker der ligger så tæt på hinanden.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 indlæg
Jeg har også bemærket, at priserne på det relativt nyåbnede byggmax i Trelleborg ligger ~25% over ordinær pris og har undret mig over det hele.
Medlem
· Västerbotten
· 306 indlæg
Byggmax er en af de virksomheder, der har forskellige priser afhængigt af hvor selve butikken er placeret, så bor du et sted med lange transportafstande, vil det være dyrere.
Jeg vil gætte på, at det er en slags zoneinddeling.
Jeg vil gætte på, at det er en slags zoneinddeling.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 indlæg
Ystad ser også ud til at være i en dyrere zone.
Svaret fra Byggmax var, at priserne kan variere afhængigt af afstanden til konkurrenter. Så da Byggmax i Trelleborg ligger væg i væg med Optimera, er det alligevel "lidt" billigt, så ser det ud til, at de resonerer...
Senest redigeret:
Ikke lange transportafstande mellem disse to butikker. 1,5 mil, mest motorvej. Det tager måske 15 min at køre.Jensnorrland sagde:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 indlæg
Regner de ikke Jem og Fix som konkurrenter? Eller Woody for den sags skyld.
Jem o Fix synes ikke at have baspanelen så måske derfor Byggmax Trelleborg kan have højere pris. Woody ved jeg ikke. Optimera har den men kalder den z- panel. Lidt dyrere end Byggmax Trelleborg men også 2mm tykkere.13th Marine sagde:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 indlæg
At priserne i Trelleborg er højere end i Vellinge?
70mm regel er samme pris, og standardtrall er 50öre dyrere i Trelleborg.
70mm regel er samme pris, og standardtrall er 50öre dyrere i Trelleborg.