Et lag på mit vindue er gået i stykker, hvor kan jeg købe et nyt for at sætte det på? Er det svært at skære det til selv og passe det ind?

Tjek med en glarmester. Er det ene glas i en kassette gået i stykker, skal du udskifte hele kassetten.

Mikael_L
Skal du have et enkelt vindue og har ingen tidligere erfaring med at skære glas, er det næppe værd at købe en glasskærer, men især forsøge at lære at skære glas. Det koster sandsynligvis mere i materialer, fejlagtigt skårne og revnede ruder og eder end at pænt gå til glarmesteren med et mål. De fixer det rigtig hurtigt og godt.

Hvis det er en glaskassette, ved jeg ikke, om man overhovedet kan lave det selv.

Jeg smed hele vinduesrammen i bilen og kørte til glarmesteren, så de kunne skære glasset til og derefter kite det. En fornøjelse at se dem arbejde så hurtigt og vant, som de gør. :)

Hvis du vil spare nogle penge, fjerner du det ødelagte glas, inden du tager afsted. Rens kittet væk med et stemmejern og stryg lidt maling i falsen, hvor glasset skulle sidde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.