Blivet med hus og planlægger renoveringer inden overtagelse. Mit spørgsmål er, om den rødringede væg er bærende på nogen måde.
Bygget -46. Har fået nogle originaltegninger fra kommunen, der er nu også kældertrappe fra ydersiden samt at huset er efterisoleret+teglat.
Behøves der nogen yderligere information?
Bygget -46. Har fået nogle originaltegninger fra kommunen, der er nu også kældertrappe fra ydersiden samt at huset er efterisoleret+teglat.
Behøves der nogen yderligere information?
Bedste svar
Tak for hurtigt svar! Det var min mistanke efter at have studeret forummet angående bærende vægge et par dage i venten på tegningerne.J jonaserik sagde:
Tænk bare på, at der kan blive problemer med el, hvis du river den væg ned, normalt kommer el oppefra til afbrydere og stikkontakter + dåser i væggen. Og for at få det til at fungere med el, måske du bliver nødt til at have en bjælke, som eventuelt en dåse kan sidde i. Det er ikke bare at rive en væg ned.
Jep, præcis. Planen er at omtråde huset helt og holdent i etaper, selvfølgelig med hjælp fra elektrikere da meget af elinstallationen er af den ældre slags med lidt hjemmelavet løsning her og der. Nye stikkontakter/kontakter/ethernet. Lige så godt at gribe chancen, hvis væggene skal beklædes med gips igen osv.J jonaserik sagde:
Stadig ikke bærende? Har klædt den nævnte væg af nu, ser ud til at bestå af tykkere planker i 2 lag, har ikke kunnet se nogen regler overhovedet endnu, lavede et hul lige igennem, ikke mange cm tykt. Hele væggen svajer, hvis man rykker til med brækjernet.
Alt taler for min del stadig imod bærende, men tænkte alligevel at dobbeltjekke.
Alt taler for min del stadig imod bærende, men tænkte alligevel at dobbeltjekke.
Klik her for at svare