Hej,

Jeg har revet ned en del af en letbetonvæg i min lejlighed. Det der er tilbage ser ud som på billedet nedenfor, og det har nu brug for at blive gjort lidt pænere. Min tanke er at sætte en regel mod væggen. Reglen jeg tænkte at sætte op er en magen til den, som ses på det andet billede. Efter nedrivning er kanten ikke helt jævn længere, så der vil være lidt huller mellem regel og væg.
Mit spørgsmål er, hvordan ville I gøre dette på en god måde?

En afrevet letbetonvæg ved siden af et køleskab. Væggen er uens, med synlige huller og revner, omgivet af værktøj og opbevaring. Lys beige væg efter nedrivning med ujævn kant, eksponerede kabler og udsigt til gulvbrædder.

Bedste svar

Se billeder nedenfor.
Køb spartelhjørner i metal.
Brug passende afstandsstykker, der limes fast med type Casco Xtremefix, som hærder øjeblikkeligt.
Lim spartelhjørnerne på.
Spartl derefter med gipsmørtel 2 gange.
Spartl med vægspartel.
Sæt ikke en træregel på, træ bevæger sig, og det vil sprække. Det ifølge billedet tog mig nogle timer + tørretider.
Bygningsprojekt med væg under konstruktion. Metal hjørne bruges til dørramme, omgivet af gipspuds og åbne ledninger. Arbejdsmaterialer ligger omkring. Foto af en delvist renoveret væg ved en døråbning med udsyn til værktøj og en støvsuger i baggrunden. Spackelhjørner ses ved dørkarmen.

• Synes
Henkan Sundberg og 3 andre
  • Laddar…
Præcis som @Johan456 siger, er det bedste med metalhjørner. Jeg plejer dog at "lime" dem i gipsmørtel direkte.
Læg på gipsmørtel og tryk hjørnerne i gipsmørtelen, så de sidder helt og der kommer gipsmørtel ud af hullerne. Fjern forsigtigt overskydende gipsmørtel.
Lad tørre og fyld op med gipsmørtel, så det er næsten glat.
Lad tørre igen og påfør håndspartel, slib og mal.

• Synes
andvra
  • Laddar…
@Johan456 @anders07 tak for tydelige og detaljerede svar! Det mærkes at I har styr på dette :) Tænkte at nå at gøre dette i weekenden, føles godt at have en idé om hvordan man går frem nu.

Tænk på, at gipsputs bliver meget hårdt og ikke kan slibes, så fyld hellere to eller tre gange (fugt med en blomsprayflaske før) og vær forsigtig, at det ikke bliver for højt.
Det er nemmere at spartle med almindeligt håndspartel på og slibe det bagefter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.