3,053 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Lægge tyndt lag reparationsbeton på trappe?
Jeg har fjernet gamle klinker fra en betontrappe, og jeg vil gerne have en "ren" betonoverflade på trappen, men nu er den ret ujævn, og nogle stykker er faldet af forkanten på et par trin...
Jeg overvejer, om det er muligt at jævne det med f.eks. Finja Laga Ute, som kan lægges i lagtykkelse 2-50 mm.
Jeg skal altså lægge et lag over hele trappen...
Jeg overvejer, om det er muligt at jævne det med f.eks. Finja Laga Ute, som kan lægges i lagtykkelse 2-50 mm.
Jeg skal altså lægge et lag over hele trappen...
Du kan jo prøve at nettet og pudse med rent cementmørtel (i princippet er det jo beton blandet på pudssand i stedet for grovere ballast). Men jeg tror det er vanskeligt, det revner let et sted og så trænger vand ind og frostsprænger pudsen af.
Tidligere støbte man jo trapper med finbeton, når de skulle renoveres.
Produktet du linker til, kan være cementmørtel. Men de skriver, at den kun fungerer på vertikale overflader.
Tidligere støbte man jo trapper med finbeton, når de skulle renoveres.
Produktet du linker til, kan være cementmørtel. Men de skriver, at den kun fungerer på vertikale overflader.
Bedste svar
Ardex A46 kommer jeg til at bruge, men så skal jeg også male trappen i vandtætnings- og skridsikker maling fra STO, som man kan få brygget i den farve, man ønsker
Men jeg har flere småskader og en trappetræsko, der er ødelagt
Men jeg har flere småskader og en trappetræsko, der er ødelagt
Klik her for at svare