Hej!
Er gået hen og fået et hus (det første). Min intention er enten at åbne op eller tage væggen ned i tilknytning til stuen.
Huset er et 1-plans Gullringshus opført i 89. Har læst i en anden tråd, at tagspærerne kun aflastes på ydervæggene. Men når jeg som almindelig dødelig ser på tegningen, ser den bærende ud. Så spørgsmålet er, er denne væg bærende eller ej?
Er gået hen og fået et hus (det første). Min intention er enten at åbne op eller tage væggen ned i tilknytning til stuen.
Huset er et 1-plans Gullringshus opført i 89. Har læst i en anden tråd, at tagspærerne kun aflastes på ydervæggene. Men når jeg som almindelig dødelig ser på tegningen, ser den bærende ud. Så spørgsmålet er, er denne væg bærende eller ej?
Bedste svar
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Væggen er med største sandsynlighed ikke bærende. Tagspær er af fagværkstypen og fritbærende mellem ydervæggene. På den første plantegning er der en streg-prikket linje gennem de to soveværelser, der ligger i vinkel. Denne linje markerer antageligvis tilstedeværelsen af en bjælke, som tagspærene hviler på. Du bør kunne se denne bjælke i loftet i disse rum.
Takker ydmygt for et hurtigt og udførligt svar! Har ej flyttet ind endnu, får kigge på bjælken da.J justusandersson sagde:Væggen er med største sandsynlighed ikke bærende. Spærene er af fagværkstype og fribærende mellem ydervæggene. På den første plantegning er der en streg-prikket linje gennem de to soveværelser, der ligger i vinkel. Denne linje markerer sandsynligvis tilstedeværelsen af en bjælke, som spærene hviler på. Du bør kunne se denne bjælke i loftet i disse rum.
Klik her for at svare