Hej,

Jeg har et rum på 16m2 som jeg har malet om for 3 uger siden. Jeg havde fjernet og renset al gammel tapet og limrester. Jeg malede med en økologisk maling fra Aura, som jeg ved har været meget populær.

Renoveringen af dette rum blev gjort meget på grund af luften i rummet. Det lugtede af en blanding af røg / medicinagtig. Nu er den type lugt væk, men det lugter nu i stedet en blanding af våd masonit samt cellulose/mælkefarve. Rummet består af 3 masonitvægge og en betonvæg.

Jeg mistænker nu, at den nye lugt kommer fra masonitpladerne, da malingen muligvis ikke har "sat" sig endnu i dem. Samtidig kan gamle lugte stadig være der.

Gulvet består af vinylgulv, og det har jeg tænkt mig at fjerne, men jeg tror ikke den dårlige lugt kommer derfra.

Jeg overvejer nu at udskifte indervæggene og sætte gipsplader op i stedet samt tapetsere for at få optimal luft i rummet. Jeg vil også udskifte isoleringen, da jeg er blevet meget tilfreds med at isolere gulv med kork. Jeg har dog tænkt mig at vente 2 uger mere med mere gennemtræk, inden jeg beslutter mig.

Så mit spørgsmål er
hvor lang tid tager det at skifte vægge for en person, der synes det er lidt besværligt at lægge parketgulv, samt hvor avanceret er det? Hvis det er meget kompliceret og let at det aldrig bliver færdigt, fordi man simpelthen ikke er tømrer, havde jeg tænkt mig at overveje det lidt mere..

Let for den der kan, men det føles som overarbejde. Lad det tørre med lidt varme først, undgå gennemtræk. Hvis det ikke hjælper, så påfør en rigtig spærrende grundmaling, gerne oliebaseret. Det plejer at dræbe det meste. Kan også være plastmåtten, der lugter, ikke helt ualmindeligt.

• Synes
Drsnuggels
  • Laddar…
Robert63 Robert63 sagde:
Let for den der kan, men det føles som overarbejde. Lad det tørre med lidt varme først, undgå gennemtræk. Hvis det ikke hjælper, brug en rigtig spærregrund, gerne oliebaseret. Det plejer at dræbe det meste. Det kan også være plastmåtterne, der lugter, ikke helt usædvanligt.
Kan det være, at jeg har grunderet masoniten for dårligt, som det lugter, mener du?

Bedste svar

D Drsnuggels sagde:
Kan de vara att jag grundat masoniten för dåligt som de luktar menar du?
Ja, det er tænkeligt. En effektiv måde at fjerne gammel lugt af nikotin og andet, er at påføre en oliebaseret grund. Måske findes der også vandbaserede, det er længe siden jeg har gjort det. Jeg har tænkt lidt på, om du i stedet for gennemtræk skulle hjælpe tørringen på vej med varme? Hvis du har malet "vådt-i-vådt" kan tørringen tage tid og den bliver endnu mere langsom, hvis det er koldt. Derefter kan den "nye" lugt komme fra tæppet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.