Hej!

Ja, jeg har et lille amatørbyggeri her :)

Har I nogle tips til, hvordan vi kunne tætne her ovenfor, så det ikke regner ind i konstruktionen?

Forlænge drypnæse?

Tak så meget!

Hvid bygning med rød cirkel omkring område, hvor vand kan trænge ind. Diskussion om at forsegle eller forlænge drypnæse for at forhindre vandindtrængning.
En nærbillede af en trækonstruktion med en åbning, hvor der kan trænge vand ind. Diskussion om at forlænge drypblik for at forbedre tætningen. Hvidmalet konstruktion med et udspring, muligvis et tag, hvor en samling kunne lække vand. Spørger om råd til tætningsløsninger.

Jeg tror faktisk ikke, du behøver gøre noget som helst ved det der. Det sidder så beskyttet og er en så lille sprække, så det slagregn, der eventuelt finder vej derind, vil tørre op i luftspalten bag panelet.

V vectrex sagde:
Jeg tror faktisk ikke, du behøver gøre noget som helst ved det der. Det sidder så passet beskyttet, og er en så lille sprække, at den slagregn, der eventuelt finder vej ind der, vil tørre i luftspalten bag panelet.
Hej!
Det var det samme på den anden side, da regnede det ind, før vi satte dampspærren op. Jeg løste det med fugning, men tænkte på, om der fandtes en byggeløsning på det.

Mange tak!!

J
Kan du ikke save en rille og fælde en firkantet bit plade ind sådan her?

• Et hjørne af et væg, hvor en optegnet blå streg viser, hvordan en plade kunne skæres og indsættes i et udskåret hulrum.
  • Synes
swealp
  • Laddar…
Et nærbillede af et hjørne med et udhæng, der viser et metal-droppblech, som muligvis skal forlænges, samt en lampe.

Jeg vil nok forlænge drypblikket! :D

• Synes
fusion og 1 anden
  • Laddar…
J Jocke Best sagde:
Kan du ikke save et hak og indfælde et firkantet stykke plåt sådan her?
Tak! Men bliver det ikke sådan, at det alligevel kan regne ind?

Bedste svar

Så som du havde tænkt at forlænge har jeg på mit hus, det ser godt ud.

• Synes
swealp
  • Laddar…
J
swealp swealp sagde:
[billede]

Jeg vil nok forlænge drypnæsen! :D
Ja, det der bliver nok endnu bedre

• Synes
swealp
  • Laddar…
swealp swealp sagde:
Hej!
Det var samma sak på den anden side, så regnede det ind, før vi satte dampspærren op.
Jeg løste det med at fuge, men tænkte høre om der fandtes nogen byggeløsning på det.

Tak så meget!!
Jeg forstår faktisk ikke, hvordan det kan regne ind der. Dampspærren, den er jo længst inde. Det betyder jo, at al isolering bliver våd også.

Har du ingen vindduk, udengips eller lignende bag ved panelet?

V vectrex sagde:
Jeg forstår faktisk ikke, hvordan det kan regne ind der. Dampspærren, den er jo længst inde. Det betyder jo, at al isolering bliver våd også.

Har du ingen vindduk, utegips eller lignende bag panelet?
Vindduk havde vi, ingen utegips. Det er en gammel garage. Vi var i gang med at bygge om indersiden, og der var ingen dampspærre.

Det regnede altså ikke ind, som det er nu, men bare for at tætne tænkte jeg.

Mvh

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.