Byggahus.se
Planerar ett inglasat uterum som ska vara klart nu i augusti. Har ej bestämt mig för var jag ska köpa dessa glas partier ännu. Just nu står det mellan Isolent s30 från Skånskabyggvaror och WG 50 på Willab garden. Dessa verkar likvärdiga om man hastar igenom beskrivningarna....

Det jag behöver till mitt bygge:
2 dörrpartier ( 200cm , 250cm breda) och ett fast parti (70-80cm) och 16mm kanalplast tak på en bredd minst 520cm (längd på 3 m räcker)
Skånskabyggvaror pris för detta 20975kr (inkl frakt)
Willab gardens pris 21880kr (195kr i frakt)

Det som jag ser till en fördel för Willab är att de finns i Stockholm och att de har en utställning som man kan titta på (Har ej gjort det än) Blir enklare/snabbare med reklamationer om något är trasigt vid leverans....

En fördel med Skånska byggvaror är priset och att jag tidigare (7-8år sedan) köpte fönsterpartier (enkel budget variant) för balkong inglasning i vårt förra hus (radhus) och att det funkade okej för mig då...

Någon som har erfarenhet av kvalitén mellan VG50 och Isolent S30?
 
Redigerat:
Hej,

Jag stod inför samma val i våras. Mitt val föll på Willad Garden. Mest en känsla jag fått när jag surfat runt och antagligen mycket just för att man kunde åka dit och titta på partierna. Mitt val föll på WG62 som jag tyckte verkade mest prisvärda för mitt behov. Jag är väldigt nöjd hittils. De var lätta att montera och verkar stabila och hyfsat isolerande. Jag blev faktiskt positivt överraskad över hur bra de isolerar mot ljud.

Vad gäller att skicka tillbaka delar så är det nog ingen skillnad då Willab inte har nåt lager i Stockholm utan de ska ändå skickas till deras central-lager. Jag hade en repa på ett glas men det hanterade man inte alls i butiken i Stockholm utan det skulle mailas bilder till kundtjänst. Det slutade med att jag struntade i det för repan satt högst upp i ett hörn och störde inte alls. Mer jobb att montera ner och skicka tillbaka än vad det var värt helt enkelt.

Till slut kan jag säga att jag inte ångrar en sekund att jag byggde ett uterum. Helt fantastiskt att kunna sitta "ute" i både regn, blåst och åska.

Lycka till! :)

Mvh Håkan
www.walltorp.net
 
Bumbar en väldigt gammal tråd.

Sitter i samma sits som ts, är det fler som har mer erfarenheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.