Byggahus.se
Är det bara jag som upplever att det hänt något på marknaden? Jag upplever det som mycket lättare att få tag på folk och allehanda entreprenörer i Skåne. Blocket.se är plötsligt nedlusat av annonser från småfirmor, enmansfirmor och utländska hantverkare. Byggbranschen är kanske inte så het längre. Skönt det, då kan det bli normala priser igen.
 
Jag hade / har definitivt inga problem att få tag i olika byggare till mitt projekt.
Så det kan nog stämma.
 
Det är alltid lugnare i början av varje år, men det brukar ta fart igen när ljuset och värmen kommer.
 
Ja, det stämmer med säsongsvariationen. Men det finns fler som inte är uppbokade mer än ett par månader framåt. Förra året var alla uppbokade10-12 månader framåt.

Jag tror inte att priserna kommer att fortsätta upp. Vi har eller är på väg in i lågkonjunktur nu, inge snack om det. Jag pratar med folk dagligen och alla säger att det är dött i handeln. Statistik visar att kläder rasat med 18%, skor med 32%. Vänta tills vi får se samma siffror inom bygg. Det kommer snart.

På jobb har vi i dagarna stramat åt våra kredit villkor till våra kunder...Arbetslösheten kommer att öka igen, S vinner valet, optimismen minska och folk kommer att hyra dvd istället för att festa, resa och bygga för lånade pengar. Bygge är det som svänger mest i upp o nedgång.

Vaddå pessimist?
 
Våran KA sa att han hade märkt en väldigt tydlig nergång vad det gäller förfrågningar nu efter nyår. Dom ligger ju ändå väldigt tidigt i byggprocessen så det är väl inte orimligt att det kan börja gälla även byggarna nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.