Jag önskar KÖPA en Klippo Excellent. Enda kravet är att den varken har elstart eller drivning utan att den är helt "basic". Även en Klippo Comet kan vara av intresse om den SAKNAR elstart och drivning. Om den har Briggs & Stratton motor eller Honda motor har inte så stor betydelse.48 cm eller 53 cm klippbredd kvittar.

Men rent allmänt är jag intresserad av en Klippo oavsett modell förutsatt att den är hyfsat fräsch och går bra.

Fler och fler går ju över till robotklippare så det borde ju rimligen bli ett "överskott" av gamla bensindrivna motorklippare.

Gärna Öland, Kalmar eller inom 15 mils radie från Kalmar.

OBS! bilden nedan är gammal (och lånad) men emailadressen funkar fortfarande.

klippo-kopes-wanted-lawn-mower.png
 
Åsa Lund
Kollat på Facebook marketplace?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kollat på Facebook marketplace?
Tack för ditt tips, Åsa!

Jag har ett gammalt Facebookkonto registrerat sedan 2005 fast jag har faktiskt aldrig någonsin loggat in. Tycker att hela "marketplace" är en tämligen förvirrad skapelse vars annonser är skapade av några smartphoneanvändande analfabeter. Beskrivningen av det som erbjuds är extremt bristfällig och varken emailadress eller telefonnummer/mobilnummer är tillåtna i annonserna.!!???

Men tack för tipset i vart fall. :)

btw, är själv datoranvändare... äger inte ens en "smartphone" !!!
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Hej
Lade precis upp denna annons, inte i ditt område men kanske är du ute och åker på semestern

Jag har en äldre klippo utan drift. Startar hur bra som helst men då dödmansgreppet är urkopplat då vajern mådde lite dåligt så får man nu stoppa den genom att rycka tändkabeln. Den har nu lite skador och bör också bytas. Är någon plåt på sidan av klippen som hänger lite då den gått av, går att fixa med en svets. Högra framhjulet är lite vint också men inget som stör funktionen. En äldre fungerande klippo iallafall.
Har en Briggs 500E motor på 140cc.

Byter man dödmansgreppet (vajern) och tändkabeln plus svetsar lite så har man en perfekt maskin. Känner man så går det att byta hjulet också.

Jag köpte den begagnad för ett par år sen och den har endast använts på en del av min gräsmatta då en robot skött resten under tillbyggnad av hus. Den har gjort jobbet perfekt förutom nämnda problem.

Är du intresserad så hör av dig, kan skicka både bilder och filmer på den.
Säljes billigt för 1000kr. Startar alltid på andra eller tredje rycket även efter vinterstopp.

Mvh
Stefan
 
Stefflo Stefflo skrev:
Hej
Lade precis upp denna annons, inte i ditt område men kanske är du ute och åker på semestern

Jag har en äldre klippo utan drift. Startar hur bra som helst men då dödmansgreppet är urkopplat då vajern mådde lite dåligt så får man nu stoppa den genom att rycka tändkabeln. Den har nu lite skador och bör också bytas. Är någon plåt på sidan av klippen som hänger lite då den gått av, går att fixa med en svets. Högra framhjulet är lite vint också men inget som stör funktionen. En äldre fungerande klippo iallafall.
Har en Briggs 500E motor på 140cc.

Byter man dödmansgreppet (vajern) och tändkabeln plus svetsar lite så har man en perfekt maskin. Känner man så går det att byta hjulet också.

Jag köpte den begagnad för ett par år sen och den har endast använts på en del av min gräsmatta då en robot skött resten under tillbyggnad av hus. Den har gjort jobbet perfekt förutom nämnda problem.

Är du intresserad så hör av dig, kan skicka både bilder och filmer på den.
Säljes billigt för 1000kr. Startar alltid på andra eller tredje rycket även efter vinterstopp.

Mvh
Stefan
Hej Stefan!

Jag lyfter min gamla tråd genom att svara dig.

Det är alltså en nyare fräschare fullt fungerande KLIPPO motorgräsklippare jag söker. Inget "renoveringsobjekt" utan en klippare som är något/några år gammal med få driftstimmar.

En RÄTTELSE dock till mitt inledande inlägg. Modellen COMET är inte aktuell då jag fått reda på att COMET finns inte UTAN drivning. Och den KLIPPO jag söker ska vara en maskin UTAN drivning och elstart.

Nu är vi inom några timmar inne i oktober månad så jag gör en ny koll om det finns någon som vill bli av med sin KLIPPO gräsklippare?
 
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Hej Stefan!

Jag lyfter min gamla tråd genom att svara dig.

Det är alltså en nyare fräschare fullt fungerande KLIPPO motorgräsklippare jag söker. Inget "renoveringsobjekt" utan en klippare som är något/några år gammal med få driftstimmar.

En RÄTTELSE dock till mitt inledande inlägg. Modellen COMET är inte aktuell då jag fått reda på att COMET finns inte UTAN drivning. Och den KLIPPO jag söker ska vara en maskin UTAN drivning och elstart.

Nu är vi inom några timmar inne i oktober månad så jag gör en ny koll om det finns någon som vill bli av med sin KLIPPO gräsklippare?
Då är det absolut inte min klippare du söker även om den saknar drivning och elstart, men den är absolut inte ny och inte i toppskick heller.
Lycka till i sökandet
 
Då har en "lång" vinter passerat även om vi inte fick många snöflingor utan att nederbörden mest föll som regn.

Min annons om att jag önskar köpa en KLIPPO utan drivning och utan elstart är lika aktuell idag i slutet av april 2023. Istället för att starta en ny tråd (köpesannons) som är identisk med min gamla så lyfter jag helt enkelt min gamla köpesannons.

Intressanta områden där jag mer än gärna kör några mil för att hitta rätt objekt är Kalmar, Öland med omnejd.

Har du något som du tror skulle kunna intressera mig så maila mig alt PMa mig. TACK!
 
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Då har en "lång" vinter passerat även om vi inte fick många snöflingor utan att nederbörden mest föll som regn.

Min annons om att jag önskar köpa en KLIPPO utan drivning och utan elstart är lika aktuell idag i slutet av april 2023. Istället för att starta en ny tråd (köpesannons) som är identisk med min gamla så lyfter jag helt enkelt min gamla köpesannons.

Intressanta områden där jag mer än gärna kör några mil för att hitta rätt objekt är Kalmar, Öland med omnejd.

Har du något som du tror skulle kunna intressera mig så maila mig alt PMa mig. TACK!
Nån av dessa?
https://www.blocket.se/annons/jonkoping/klippo_grasklippare_nyare__i_toppskick_tillfalle_/107345870
 
K
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Då har en "lång" vinter passerat även om vi inte fick många snöflingor utan att nederbörden mest föll som regn.

Min annons om att jag önskar köpa en KLIPPO utan drivning och utan elstart är lika aktuell idag i slutet av april 2023. Istället för att starta en ny tråd (köpesannons) som är identisk med min gamla så lyfter jag helt enkelt min gamla köpesannons.

Intressanta områden där jag mer än gärna kör några mil för att hitta rätt objekt är Kalmar, Öland med omnejd.

Har du något som du tror skulle kunna intressera mig så maila mig alt PMa mig. TACK!
Går ju att lyfta ett finger och leta lite själv också...
https://www.byggahus.se/forum/threads/graesklippare-klippo.486912/
 
K Kane skrev:
Nån av dessa?
[länk]
Hej och tack för ditt tips och länk!

Jag har varit och besökt företaget några gånger när jag passerat Jönköping och kollat in vad de haft att erbjuda.
Nu är det iof sig en klippare i "excellent condition" dvs i närmare nyskick jag söker och inget renoveringsobjekt eftersom jag inte meckar med gräsklippare själv. Kan sträcka mig till att byta motorolja, luftfilter, tändstift och skruva bort kniven för att lämna in den till proffs som slipar den åt mig.

Så min annons riktar sig till dom som bor max 15 mil från Kalmar (Småland) och som vill bli av med sin Klippomaskin som bara står och samlar damm när robotklipparen gör allt jobb och gjort Klippoklipparen arbetslös. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.