Är det någon som haft någon kontakt eller köpt fönster av klarfonster.se
De enda betygen jag hittar om detta företag är ju på danska.

M matte_el skrev:
Är det någon som haft någon kontakt eller köpt fönster av klarfonster.se
De enda betygen jag hittar om detta företag är ju på danska.
Också nyfiken på Klarfönster. Fick du reda på mer info? Köpte du av dem?

Klarfönster är i grunden ett danskt företag som säljer fönster via webshop i Danmark och Finland och försöker nu komma in på montage/totalentreprenad i Sverige. Dock inga egna snickare och som kund får man avtala med snickarfirma själv. Firman är alldeles ny, registrerades 2019. Finns inga referenser i Sverige

Ok tack för svar!

• Gilla
lasslo1
  • Laddar…
Är du intresserad av bra fönster med montage kan du kika på Fönsterhuset Skåne.

Någon som har erfarenhet av de? Se rman kan få gratis hembesök som jag funderar på.

På hemsidan deras kan man inte se hur dörrar/fönster ser ut, utan man ser ju bara mer en "fantombild" som inte ger så bra intryck...

Om dom inte ens kan visa vad dom säljer är det ju bara gå vidare, finns ju andra leverantörer.

Blodsoppen
Hej! Jag beställde i somras en dubbel altandörr från Klarfönster. Dörren kom efter utlovad leverans, cirka sex veckor. Innan den lastades av kollade jag och såg att det inte fanns handtag på insidan, vilket jag varit tydlig med i beställningen. Vid närmare kontroll fanns det även en lackskada.
Jag kontaktade företaget och kom överens om att en ny dörr skulle beställas, med 6 veckor ny leverans. Den första dörren kunde jag behålla, samt att jag fick 1500 kr i avslag på priset. Efter knappt sex veckor kom den nya dörren. På denna fanns helt otroligt nog ännu en skada, strax nedanför handtaget. Det såg precis ut som att dörren blivit skadat innan transporten. Skadan var slarvigt övermålad med pensel, samt att dom hade skickad med överbliven färg i en liten burk.
Förbannad kontaktade jag återigen företaget. Efter en del turer fick jag ytterligare 2000 kr i kompensation. Skadan kan jag fixa själv, men när man betalar dyrt för något ska allt vara felfritt.
Den första dörren sålde jag på blocket för sex tusen. Så i slutändan är 9500 i rabatt väldigt bra. Men mycket strul.
Klarfönster tillverkar sina dörrar i Estland, men administreras från Danmark. Jag var dock i kontakt med svensk personal.
Jag får ändå säga att förutom ovanstående så är kvalitén på dörren bra och gedigen.

• Gilla
AbRhesus och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Hej! Jag beställde i somras en dubbel altandörr från Klarfönster. Dörren kom efter utlovad leverans, cirka sex veckor. Innan den lastades av kollade jag och såg att det inte fanns handtag på insidan, vilket jag varit tydlig med i beställningen. Vid närmare kontroll fanns det även en lackskada.
Jag kontaktade företaget och kom överens om att en ny dörr skulle beställas, med 6 veckor ny leverans. Den första dörren kunde jag behålla, samt att jag fick 1500 kr i avslag på priset. Efter knappt sex veckor kom den nya dörren. På denna fanns helt otroligt nog ännu en skada, strax nedanför handtaget. Det såg precis ut som att dörren blivit skadat innan transporten. Skadan var slarvigt övermålad med pensel, samt att dom hade skickad med överbliven färg i en liten burk.
Förbannad kontaktade jag återigen företaget. Efter en del turer fick jag ytterligare 2000 kr i kompensation. Skadan kan jag fixa själv, men när man betalar dyrt för något ska allt vara felfritt.
Den första dörren sålde jag på blocket för sex tusen. Så i slutändan är 9500 i rabatt väldigt bra. Men mycket strul.
Klarfönster tillverkar sina dörrar i Estland, men administreras från Danmark. Jag var dock i kontakt med svensk personal.
Jag får ändå säga att förutom ovanstående så är kvalitén på dörren bra och gedigen.
Du har möjligtvis inte någon bild på monterad altandörr? Är ju som någon ovan skrev mest "fantombilder" på hemsidan...

Mvh Frida

Blodsoppen
Här kommer en. Kan ta fler foto senare.

• Dubbla svarta ytterdörrar med glaspaneler som reflekterar en inomhusmiljö och en grönskande trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Här kommer en. Kan ta fler foto senare.
Så snygga! Det är trä-utsida va? Hade oxå tänkt svarta, så extra roligt att se, stort tack!

Blodsoppen
Vitklädd hall med mörkblå ytterdörr försedd med glaspaneler, utsikt mot trädgård.
Skapa konto
Svart pardörr i glas med vita karmar på ett hus, stenlagd tröskel och en svart bänk till vänster.
Skapa konto

• Gilla
Lotta Hellström och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Här är bild både ute och inne.

• Gilla
Mar11re och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild] [bild]
Hej, vilket karmmått är det på dörren samt vilken bredd valde du på spröjsen?

Vi har köpt en herrans massa fönster från Klargönster nu, både fasta, vrid, ytterdörrar med glas och dubbla altandörrar. Olika kombinationer av färg insida/utsida och allt har blivit rätt och i utlovad tid. Man får väldigt mycket för pengarna. Så himla nöjda!

• Gilla
Annto och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.