Byggahus.se
Hej!

Undrar om någon kan rekommendera en firma/besiktningsman i Stockholm/Nacka området?
Huset vi är intresserade av är redan besiktad, genom Eminenta, men vi har förstått att det är en bra idé att ta dit en annan firma också. Anticimex är väl nästa stora företag, men man har ju läst en hel del negativt om dem så kan man få tag på någon besiktningsman genom bra referenser härifrån så vore det ju guld värt.
 
Hemmakatten
Owe Selling på Besiktningsmannen AB, www.besiktningsmannen.nu, är duktig och noggrann. Vi har anlitat honom tidigare och kommer att anlita honom för vår slutbesiktning
 
Jag kan inte rekommendera honom - han svarade inte ens på min offertförfrågan. Oavsett om det beror på slarv, för mycket arbete eller något annat vet jag inte men jag skulle välja någon annan om jag får behov av en besiktningsman i framtiden.
 
Vi har haft Alf Dahl här hos oss och han var kanonbra!
 
Vad kostar det ungefär att få en besitkning eller utredning? Någon som har ett humm om det?
 
Jag har dåliga erfarenheter av Besiktningsmannen AB från GARBO besiktning (delad entr.).

Dock en annan besiktningsman än herr Selling själv.

Föll tillbaka för entreprenörs påtryckning om att de skulle ha längre tid än de 2 månader som överesnkommits enligt protokollet för åtgärdande av besiktningsanmärkningar.

Det var sagt att vi skulle få besiktningsprotokollet elektroniskt samma dag eller dagen efter besiktningen. Det dröjde emellertid två veckor och då hade ett antal punkter försvunnit som han vid besiktningen klart och tydligt påpekat som fel. Jag misstänker att även här var det påtryckningar från entreprenör som gett resultat.

Husfirman stod för GARBO försäkringen.
 
nikasp
Hej, jag undrar över samma sak. Huset har besiktats för ett år sen på ägarnas bekostnad och den var ganska tunn ( ARGOS Villabesiktning). Tom mäklaren sa det. Vem kan man anlita för besiktning av ett Älvsbyhus i Tullinge söder om Stockholm.
 
nikasp
Hej, jag undrar över samma sak. Huset har besiktats för ett år sen på ägarnas bekostnad och den var ganska tunn ( ARGOS Villabesiktning). Tom mäklaren sa det. Vem kan man anlita för besiktning av ett Älvsbyhus i Tullinge söder om Stockholm.

PS. Har gjort en egen tråd nyss också då den här var halvgammal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.