Byggahus.se
Hej!

Jag söker en duktig målare för penselmålning av säng och oljning + vaxning av inredning i ek. Personen jag söker skall vara mycket skicklig, noggrann och med stor yrkesstolthet. Pris, tillgänglighet etc spelar mindre roll, det viktiga är att personen är av det absoluta toppskiktet. Jobbet är i Lund, så det är ju bra om målaren finns i närheten.

Någon som har några tips?
 
  • Gilla
Målare Malmö
  • Laddar…
Bumpar denna lite, ingen som känner någon?
 
Känner ingen men skulle kunna tänka mig att folk inom kökslucke renoverings branschen eventuellt borde ha någon bra penselmålare.
 
Uppar denna lite!
 
Det var en artikel om en skicklig målare i senaste numret av den tidningen som gjorde ett reportage om dig för ett tag sedan. (Fanns i Skåne)
Annars tror jag mer på att sätta in en liten annons i lokalpressen där du söker
En pensionerad målare av det gamla gardet med stor yrkesstolthet.
 
verktygsgurun skrev:
Det var en artikel om en skicklig målare i senaste numret av den tidningen som gjorde ett reportage om dig för ett tag sedan. (Fanns i Skåne)
Annars tror jag mer på att sätta in en liten annons i lokalpressen där du söker
En pensionerad målare av det gamla gardet med stor yrkesstolthet.
Det hade jag missat, ska ta en koll på artikeln. Tack för tipset!
 
Daniel_N skrev:
Det hade jag missat, ska ta en koll på artikeln. Tack för tipset!
Fel av mig.. Det var i tidningen DMH.
Han heter målarmästare Bengt Scharfe och finns i Bromölla. Sysslar mycket med kyrkmålningar.
 
Artrob.se verkar vara rätt säker på målning. (y)
 
Om du vill så kan jag kolla med vår målare om han även gör denna typen av jobb. Hos oss gäller det ju väggar inne och ute så det är ju lite annorlunda. Än så länge kan jag bara säga att han verkar mycket noggrann och kompetent och referenserna var utmärkta. Angående tillgängligheten så är det "inte innan vårt hus är klart" som gäller. ;)

Jag återkommer...
 
Sprang på den här gamla tråden idag.

Det kom en lösning! Det tog lång tid, och jag fick själv lära upp honom;) men nu har jag hittat en riktigt duktig kille. Linoljefärg, vax, oljor, äggoljetempera etc, blir bra hela tiden och jag slipper göra det själv:) Lätt värt!
 
Daniel_N skrev:
Sprang på den här gamla tråden idag.

Det kom en lösning! Det tog lång tid, och jag fick själv lära upp honom;) men nu har jag hittat en riktigt duktig kille. Linoljefärg, vax, oljor, äggoljetempera etc, blir bra hela tiden och jag slipper göra det själv:) Lätt värt!
Nu är det dags för lite bilder tycker jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.