Byggahus.se
Som rubriken lyder. är det någon här som använder relän utan nolla? typ shelly 1L med eller utan bypass, ska även finnas en Sonoff ZBMINI-L som inte behöver bypass. för min egna del så finns inte möjlighet att dra fram nolla.

vad använder ni och vad tycker ni funkar bäst ?
 
N Nyfiknanicke skrev:
Som rubriken lyder. är det någon här som använder relän utan nolla? typ shelly 1L med eller utan bypass, ska även finnas en Sonoff ZBMINI-L som inte behöver bypass. för min egna del så finns inte möjlighet att dra fram nolla.

vad använder ni och vad tycker ni funkar bäst ?
N Nyfiknanicke skrev:
Hej, jag har använt Shelly 1L med bypass men de exploderar titt som tätt. Fördelen med Sonoff är att den kan gå ner till 3-5W last medans Shelly kräver bypass under 20W. Jag funderar på ett gäng sonoff. Vad valde du?
 
Inget ännu. Hoppades på mer respons 🤣men har mest lutat åt shelly. Men ser helt klart fördelen med Sonoff om man slipper bypass
 
J
Jag har två av dessa. Funkar fint! Minst 5W behövs.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 142,02kr 44%OFF | 1/2 Gang 16A No Neutral Wire Tuya ZigBee Smart Light Switch Mini Module Breaker 2 Way Control For Alexa Google Home
https://a.aliexpress.com/_mtAtFo4
 
Sonoff har ju släppt en ny som endast kräver 3w, men styrahem hade testa ner till 1,5 w.

Den ska även vara mindre än första versionen.

sonoff zbmini-l2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.