Byggahus.se
T
En liten fråga.

Varför hade man papp under masoniten?, såg det nu när jag rev. Var en gamal reparation med och där hade de lagt tidningspapper i mellan.
 
  • En träbjälklagstak där masonit delvis är borttagen, avslöjande papp under i en äldre reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Terho Mukka skrev:
En liten fråga.

Varför hade man papp under masoniten?, såg det nu när jag rev. Var en gamal reparation med och där hade de lagt tidningspapper i mellan.
Det ska ju bli rakt :crysmile:
Eller hade de det som tapet för länge länge sedan
 
T
Har kämpat på så mycket man orkar men all planering tar tid.... Beslutade att flytta två väggar i badrummet för att ha möjligheten att få in 1350x1350 eller 900x1600 duschkabin med bubbelpool och så att andra väggen blir att hamna rakt över takstolen på andra sidan så trappan till vinden hamnar mellan två takstolar. Vägg ett på bild flyttas ut 500 mm för att handfatet ska bli försänkt in i väggen, gjort så att Ikeas 1050x490 handfat får plats om man vill.

Har konstruerat ihop ett modulärt fyrglasfönster, glaskasset moduler med en värmekanal i mitten som bryter kallraset mitt i fönstret, fönstren kommer ha fläktkasset, fönstren passar mina befintliga karmar. Har pratat med en glasfirma i stan som hjälpt till med råd. Prototyp ramen blir i osb med cellpkastkärna och allt är ihoplimmat till en ram.

Köpt hem material till första prototypfönstret så fick bygga ihop nya modulära styrsystemet till trä cnc fräsen provisoriskt för att kunna köra ut alla bitarna.
 
  • Renoveringsprojekt med orenoverad vägg, isolering synlig, och spår av väggflytt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt mitt i arbete med avlägsnade väggar och byggbråte på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum under renovering med träväggar och synliga mätplattor på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med nya väggstommar och verktyg i ett badrum under omkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis monterad modulär fyrglasfönsterprototyp med synliga värmekanaler och förstärkta kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Illustration av fyrglasfönster med värmekanal och fläktkasset, designat för att passa i befintliga karmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital ritning av ett modulärt fyrglasfönster med värmekanal och ram i osb.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt modulärt styrsystem till en trä CNC-fräs med provisoriska komponenter och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
T
Går väl framåt än och snart är väggarna flyttade i badrummet och ett prototyp fönster börjar ta form.
 
  • Pågående renovering med nakna trästolpar och rörigt golv täckt av byggavfall och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående renovering med upprivet golv och vägg samt delvis monterat fönster med synlig isolering och reglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med halvfärdig väggkonstruktion i trä och rörigt golv med byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående ombyggnad av badrum med en ny träkonstruktion som markerar platsen för ett framtida fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träram och verktyg på en arbetsbänk som en del av ett pågående byggprojekt för ett prototypfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
T
Nästa vägg snart uppe :)
 
  • Konstruktion av en trävägg med stående reglar, med starkt arbetsljus och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
T
Börjat lagt om golvreglarna efter jag kom på att bygga ut badrummet, blir långpass i helgen så avloppet kan dras om.... igen
 
  • Renoveringsarbete med öppet golv och nya golvreglar i ett blivande badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Strontus och 1 till
  • Laddar…
T
Tydligen 22 månader den jag uppdaterade men skrapat ihop lite bilder och lägger ut när jag hinner :rofl:

Badrummet är inte klart men fungerar. Åkte på en tripp till Göteborg och köpte en beggagnad duschkabin med bubbelbadkar som jag gick igenom och renoverade.

Fick riva hela köket och rikta upp väggen mot badrummet.

Då huset sjunkit ca 40 mm i mitten så försökte jag trycka upp det men det var stumt.... Satt förstärkningsbalkar i taket i gamla butiksdelen så det inte kan sjunka mer. Drog tre avloppsrör i väggen innan jag slog ihop det för att ha kanaler för vatten osv.

Drog in vattenburen golvvärme.

Flyta golvet var ett nervöst moment.... men tränade lite först och sen vart det en lång natt, vart bra fall, fick slipa lite på ett ställe och slutfallet flytspacklade jag upp, blandade för löst så satt nog där några timmar och skjöt upp det tills det började stelna så jag kunde spackla, nu har jag prövat det:crysmile:

Drog fast gipsskivorna med några hundra skruv, Spacklade ett tag.. + att jag spikade i alla spikar som krupit ur sponten och skruvade fast varje spont med för att ha hängslen och.... Ja ni vet

Tätskiktet var svettigt men läste igenom det mesta på gvk och fick tag i en manual till tätskiktet av leverantören till Byggmax tätskikt så följde bägge till punkt och prick.



Tog ett tag att hitta rätt golv som passar min vision men till slut så.. Lägga det var mindre roligt men är man en tålmodig glad amatör så gick det med :D ritade även en upp hela golvet i 3D för att få ut styrande mått.. Onödigt men kul var det :crysmile:
Fick en känsla om ett fall med västenstuk så ninjade till något som kändes passande

Skön känsla när toalettstolen kom på plats och kommoden men inte rätt kommod. Letar efter en begagnad som ska vara en meter bred som jag tänkte fräsa egna luckor till

Vattnet från taket igenom avloppsrören. Har byggt en kanal från källaren till övervåningen där all vatten och avlopp går igenom som delvis kan öppnas upp för tillsyn service osv

Letade efter ett modulärt innetaksbeklädnad men fanns bara för industri och lokaler så konstruera ett eget och fräste ut några prov

Fanns inge bra sätt att fästa sponten i zon 1 så fick hitta på en ninjalösning CNC borrade alla plattor efter golvet i zon 2 och svetsade fast stänger i möbelmuttrar och epoxilimmade fast de i plattorna. De ska hålla sponten mot väggen utan att behöva gå igenom tätskiktet

Sätta plattorna på väggen i zon 1 var bökigt men gick till slut

Köpte grön linolja till sponten men vill ha liiite mörkare och mattare så inte den på bild men typ så. Har köpt rätt nu så den står och väntar

Duschkabinen var lite knepig att få in men gick till slut :D Jätte nöjd med den. Borrade hål i en vägg och satt i en marin stereo med usb och blåtand och satt i ljusterapi med olika färger, den lampan är under vattnet när man bubblar så tog tätskiktslimmet som vart kvar då det fastade överallt annars.... så då lär det bli tät där med och det vart det

När jag gör resten vet jag inte men tids nog.. det fungerar iaf.
Efter så revs all parkergolv upp och all tretex från väggarna så bara sponten syndes men det blir en annan historia och med 13 vattenskador i taket :crysmile:

Kram och skål på er :cool:
 
  • Renoveringsprojekt med halvfärdiga golvarbeten, verktyg och avloppsrör i hus i renoveringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad begagnad bubbelbadkar med jets, placerad i ett rörigt förrådsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt av badrum med riven kakelvägg och borttaget golv som visar rör och spillror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt visar träbjälkar och isoleringsmaterial i ett rörigt källarutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med isolering och avloppsrör i vägg samt en delvis kaklad vägg synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av vattenburen golvvärme på ett golv som förbereds för flytspackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrumsgolv under arbete med nytt avloppsrör och våtrumsspackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrumsgolv med nylagt flytspackel och avlopp mitt i, omgivet av gipsväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hörnvy av ett ofärdigt badrum med oslipade gipsskivor och synliga spackelremsor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis lagt träimitationsgolv med en röd nivåstång framför på ett underkonstruktionsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med synligt avlopp och träreglar på rått betonggolv redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschkabinens golv med kakel som möter träimitation klinker, hörnvis med brunn i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrum med installerad toalett, oskyddade rördragningar och delvis klart golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrum med nylagt OSB-golv, synliga förstärkningsbalkar och blåa avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förstärkningsbalkar i tak med gipsskivor och träreglar synliga vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • CNC-maskin bearbetar material med datorskärm som visar programmeringsgränssnittet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med synbara förstärkningsbalkar och nytt trägolv vid en vit köksinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrum med nya vita kakelplattor på vägg och grön tätskiktsmatta vid duschutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörndusch med bubbelbadkar som har renoverats, omgivet av vit kakelvägg och blå belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Söderslätt och 1 till
  • Laddar…
kul att tråden är åter i livet, det ska bli spännande att följa!
 
  • Gilla
Terrific
  • Laddar…
T
Hittade på en sprucken platta som bilades bort och i låg bladfjädrar från en hästkärra osv

När all tretex var borta och golv så kände jag att jag vill inte ha en Ikea känsla så köpte xx antal burkar rusta färg och snygga till sponten och målade, ville ha en modern torpkänsla. Golvet var vågit och snett överallt så lät det vara så länge men till slut fick lösningen bli golvvärme efter att vintern var kall med temperaturer ner till 10 grader inne och en luftvärmepump som slet varg :crysmile:
 
  • Rivet golv med blottade träbjälkar och en hög med avbruten betongplatta och byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt renoveringsprojekt med bortbilade plattor och uppgrävda bladfjädrar på ett ojämnt trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med avlägsnade golvplattor och blottad träspont, ojämnt golv och nedrivet material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med vitmålade träväggar och trägolv som ger en modern torpkänsla, samt synliga brister i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med målade vita träväggar, laminatgolv och fönster med synlig skog utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med vitmålade träväggar och golv i modern torpstil med synligt ljusinsläpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T
Största vattenskadan som såg ut att vara reparerad två gånger innan :thinking: Expansionsionskärlet satt nära så kanske berodde på det.. Nu är det bortrivet och färsk virke på plats, dålig spån borttagen och jämnat ut det befintliga så nu håller värmen sig kvar bättre :D Satt OSB skivor under vintern 2020 och täkte med isolering men mycket värme smet ändå :sweat: Renoverat tak med ny OSB-skiva där tidigare vattenskada varit, intill ljusa väggar med isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenskada i tak med svartmögel och nyinstallerade ljusa OSB-skivor samt en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Söderslätt
  • Laddar…
T
Efter ha läst en del om golvvärme och om hur man bör göra inte göra osv osv men min budget var tight.... Slant in på en tysk byggfirma som byggde med gips och gjorde spår för 12 slang för att få en låg bygghöjd med bra resultat eller sätta golvvärmen underifrån :thinking: som jag var nära att göra men la ner det.... Jag prövade bygga en test kvadrat, hoppade studsade och det höll, provvärmde och spridningen var duglig. Uppgraderade med folie + en 2.5 mm flytande fiberskiva ovanpå golvet som tejpade ihop med vävtejp sen foam och slutligen laminat, vart bra spridning enligt värmekameran.

Beslutade och köpte hem några hundra meter slang, golvgips, 400 meter tjockare grillfolie, vävtejp från rusta, alutejp från Biltema sen var det bara att börja

Installation av golvvärme med gipsskivor och slangar arrangerade på golvet i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Testområde för golvvärme med gipsskivor och utskurna spår för värmeslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 570865 Installation av golvvärme med slang och reflekterande folie på ett golv under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Installation av golvvärme med slangar på grillfolie redo för täckning med gipsplattor i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greatstomp och 5 till
  • Laddar…
T
Tyckte något fattades när jag byggde trapphuset till övervåningen så efter lite funderande ville jag ha ett fönster. Tänkte först göra ett eget designat men kändes inte rätt och cncfräsen är sönderplockad för en uppdatering så efter lite jakt fick jag tag i två 1850 tals fönster :D ett blir i trapphuset uppe till övervåningen och ett ner till källaren.. Varit lugnt några dagar nu då jag dragit på mig en dunderförkyling :sweat:
 
  • Inomhus byggarbetsplats med en oavslutad trätrapp och nyinstallerat 1850-tals fönster i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett 1850-talsfönster installerat i ett nyligen byggt trapphus med vitklädda träväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett antikt fönster från 1850-talet inbyggt i ett träväggat trapphus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt fönster från 1850-talet inbyggt i ett trapphus, omgivet av en trävägg och dekorerat med ljusslinga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greatstomp och 2 till
  • Laddar…
T
Målat och satt lister bara trappstegen kvar i trapphuset men det får bli sen :rofl:Tänkte återställs trappan till sin original utförande, oinoljat trä, någon limmad matta på den nu, osäker om det är asbestlim.
 
  • Ett nyrenoverat trapphus med målade vita väggar och en fönster med grå karm intill en stängd dörr, renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
7ender och 1 till
  • Laddar…
T
En liten uppdatering :rofl:

Fick lov och flytta runt maskinerna på nedre våningen för att ge plats åt sovrumet och garderoben. Träfräsen på ca 700 kg kan stå på det spontade golvet men metallfräsen på sina 2.5 ton så blev det lite svårare.. Fick gjuta en stöttepelare ner till källaren och gjuta en liten platta och baxa den till sin nya plats.

Efter maskinerna fått sina nya platser var det bara att börja regla upp de nya väggarna och skruva dit några hundra meter spont. Fick även ta upp ett hål för en dörr in till sovrummet.

När väggarna blev klara och målade var det dax för att lägga kanalerna för golvvärmen och foliera.

Viste inte riktigt vad jag skulle göra med pannmuren men efter massa velande och inkännande av modern torplänsla så bilade jag av all putts och körde av allt med en stålboll och fingerspacklade alla hål med putts och målade vitt... Jösses vad det dammade. Slutresultatet vart helt okej.

Garderoben vart helt okej med, vart golvvärme i den med. Pågrund av att den gamla maskinplattan var i vägen fick det bli en liten ninja lösning, flytspacklade även golvet.
 
  • Verkstad med fräsmaskin, rörigt, verktyg och material utspridda, arbetsyta med belysning, industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusrenovering pågår, träreglar exponerade, verktyg och byggmaterial spridda, ofärdig konstruktion, öppen dörr med utsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete pågår, rör och isolering syns i tak, verktyg och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus byggarbetsplats med träväggar, trappa, verktyg och byggmaterial synliga. Pågående renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre renovering, trähölje på väggar, byggmaterial, verktyg, sopsäckar, pågående arbete, ofärdigt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstadsutrymme med sågspån, hopfällbara bockar, träskivor och verktyg på golvet under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete pågår, kakelplattor, verktyg, person i arbetskläder syns från första persons perspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeinstallation på golv, byggarbetsplats med verktyg och material, oavslutat rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår med exponerad tegelvägg och vit panelvägg; rörmokare och röra på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, murtegelvägg bredvid vit panel, stämmningsmässig kontrast, rör på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum med vitmålade tegelväggar och synliga kabeltrådar upptill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett tomt rum med vita tegelväggar, en stängd dörr och mörkt laminatgolv. Minimalistisk interiör och belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett sovrum med snedtak, vittegelvägg, mörk säng, djurmönstrad sängkläder, trädgolv, två spotlights på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mysigt sovrum, vit panel, ljusslinga, hund på sängen, person i förgrunden, lantlig inredning, avkopplande atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete inuti byggnad, exponerade träbalkar, rörledningar, byggmaterial, ogjort golv, halvfärdigt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av golvvärme i process. Rör ligger på isolering. Obebyggt rum. Väggar vitmålade. Träreglar syns framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrappa leder ned till en översvämmad källarlokal med vita väggar och grått vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Övergivet rum, trägolv, vita väggar, ensam flaska på golvet, nedtaget från en trappavsats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blått trägolv möter vit vägg; minimalistisk, ren design; hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T
Toan fick golvvärme också, klinkers och naturstenshandfat med det ligger lite på is efter det.

Hallen fick några timmar med. Riva bort sista tretexen, spont på trappsidan och golvvärme, ska flytas där med och klinkets.

Rummet innan källartrappen fick byggas om.... Stängde igen en dörr och rev hela väggen mot trappen och flyttade den 20 mm och byggde upp den igen med ett 1850 tals fönster i. Golvvärme även i det rummet.
 
  • Installation av golvärme med vita rör på armeringsnät, träunderlag, ofärdigt byggprojekt, värmesystem, byggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en hörnig, ofärdig duschplats med betonggolv och synliga träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skymmande bild av ett avloppsrör i betonggolv, omgivet av träkonstruktion. Byggfas, oavslutade detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett duschgolv med mönstrade kakelplattor och en synlig golvbrunn, omgivet av träväggar och en osynlig del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stenhandfat ovanpå en vit toalettstol, inomhus, plasthink, blå slang och byggmaterial syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ofullständigt badrum med toalett, handfat, blåa rör och trägolv. Under konstruktion eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett stenblock på hylla över rörinstallationer, vita hyllkonsoler, blå kabel och gråa rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt vindutrymme med träväggar, snedtak, verktygslåda, och skräp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, rörigt, renovering pågår, dammsugare, vitmålade ytor, trägolv, trappsteg, ledningar, oavslutat projekt, arbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit dörr med skugga av människa, byggmaterial och verktyg på ett byggarbetsområde inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusbyggarbetsplats med trätrappa, verktyg och byggmaterial utspritt. Oavslutad konstruktion och renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsplats, dammigt golv, kablar, vitvaror, tomrum, byggmaterial, inomhus, under konstruktion, arbetsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering, inomhus, golvvärme installation, rör, betongplattor, verktyg, byggarbetsplats, oavslutade golv, arbetsbelyst område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusrenovering, rörigt, byggmaterial, sladdar, öppen dörr, oavslutade väggar, oinredda utrymmen, trägolv, kartonger, verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, rivet rum, synlig isolering, trästomme, verktyg på golvet, inomhus, oavslutat arbete, byggplatsinspiration.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt mot en rörig verkstad genom en öppen dörr, träväggar, skymd belysning, byggmaterial och verktyg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusbyggnadsplats med träkonstruktion, trappor, oordning, verktyg, och oavslutat arbete synliga. Dunkel belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, halvfärdiga träväggar, golv med verktyg och byggmaterial, stege, inomhus, byggarbetsplats, oordnat, konstruktionsfas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusbyggarbetsplats vid natt, trädetaljer, byggmaterial utspritt, stegar, arbetslampor, pågående renovering eller ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, tomma väggpaneler, osedda golvreglar, hammare, eluttag, oavslutat arbete, inomhus byggmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greatstomp och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.