Byggahus.se
T Thullen skrev:
Tänk på att duschdörrarna ska gå att öppna tillräckligt utan att man behöver suga in magen för att komma genom springan.
Ser ut som att de kan ta emot både toastol och tvättmaskin rätt tidigt.
Kan du utvecklar mer vad menar du med ,""
ta emot både toastol och tvättmaskin rätt tidigt.""
 
BirgitS
Det är rätt trångt i vårt badrum och duschen är i ett hörn med tvättmaskinen 10 cm bort på ena sidan och handfatet kanske 40 cm bort på andra sidan. När jag ska in eller ut ur duschen öppnar jag ena dörren in i duschen och har då inga som helst problem att röra mig, men är man tjock kanske det inte fungerar. När det blir dags att göra om badrummet kommer det att bli vikdörrar i stället för att göra det smidigare.
 
T
sam2018 sam2018 skrev:
Kan du utvecklar mer vad menar du med ,""
ta emot både toastol och tvättmaskin rätt tidigt.""
Med dörrarna öppna blir det gröna utrymmet litet...
Om det inte är en duschkabin du avser med skjutdörrar typ.
Ritning av badrum med öppna dörrar som indikeras med röd linje, tvättmaskin märkt, toalett och dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Thullen skrev:
Med dörrarna öppna blir det gröna utrymmet litet...
Om det inte är en duschkabin du avser med skjutdörrar typ.
[bild]
Kommer att köpa en sådan duschhörn runda som går inåt när inte används
 
T Thullen skrev:
Med dörrarna öppna blir det gröna utrymmet litet...
Om det inte är en duschkabin du avser med skjutdörrar typ.
[bild]
Här ska en person bor och personen
antingen använder toa eller duschen.
Har du annat/bättre förslag ?
 
T
sam2018 sam2018 skrev:
Här ska en person bor och personen
antingen använder toa eller duschen.
Har du annat/bättre förslag ?
Ja jag förstår, men när du ska kliva in i duschen så lär du vilja kunna öppna dörrarna tillräckligt för att komma in, utan att suga in magen. Det spelar ju ingen roll om dörrarna går att vika innåt då.
 
T Thullen skrev:
Ja jag förstår, men när du ska kliva in i duschen så lär du vilja kunna öppna dörrarna tillräckligt för att komma in, utan att suga in magen. Det spelar ju ingen roll om dörrarna går att vika innåt då.
Har du annat/bättre förslag?
 
T
sam2018 sam2018 skrev:
Har du annat/bättre förslag?
Nej, ville bara påpeka det så du inte sätter upp grejer och först efreråt kommer på att du inte kommer in i duschen...
Huruvida det är ett problem eller inte får man ju kolla närmare beroende på var grejerna hamnar mer exakt och hur stor plats de tar.
Jag säger inte att det är ett problem i ditt fall, men många tänker bara på att väggarna ska gå att vika inåt när de inte används, och glömmer platsen de tar utåt.

Annat förslag isåfall är draperi istället för dörrar.
 
  • Gilla
sam2018
  • Laddar…
Man ska helst kunna komma in med rullstol också.
 
För att undvika göra massa håll för fästa utanpåliggande rör i badrummet. Är det inte bättre att dra röret till inre tak och från taket dra till toa, tvättställ, dusch och tvättmaskin.
 
Redigerat:
sam2018 sam2018 skrev:
För att undvika göra massa håll för fästa utanpåliggande rör i badrummet. Är det inte bättre att dra röret till inre tak och från taket dra till toa, tvättställ, dusch och tvättmaskin.
sam2018 sam2018 skrev:
För att undvika göra massa håll för fästa utanpåliggande rör i badrummet. Är det inte bättre att dra röret till inre tak och från innretak dra till toa, tvättställ, dusch och tvättmaskin värmvattenberedare
vad tycker ni om dra inkommande vatten till innertak och därifrån till respektive enhet enligt skissen nedan (det är värmvattenberedare som är ovanför tvättmaskin)
 
  • Skiss av badrum med rördragning i taket till en värmvattenberedare ovanför tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
sam2018 sam2018 skrev:
För att undvika göra massa håll för fästa utanpåliggande rör i badrummet.
Numera brukar man inte göra hål utan limma fästena.
 
T Thullen skrev:
Ja jag förstår, men när du ska kliva in i duschen så lär du vilja kunna öppna dörrarna tillräckligt för att komma in, utan att suga in magen. Det spelar ju ingen roll om dörrarna går att vika innåt då.

Det får ju att trycka en dörren inåt när man ska gå in i duschen
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Man ska helst kunna komma in med rullstol också.
Det ”kravet ” tror jag man tyvärr får skippa i detta lilla badrum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.