Byggahus.se
Jaha, ja det där hade jag ingen koll på haha. :)

Mvh Jonas
 
Jag köpte min dörr på Byggmax till garaget, dock den med fönster i för lite ljusinsläpp. Svårt att uttala mig nu då jag haft den i garaget ett halvt år ca. Men so far so Good
 
  • Gilla
JonasGBG
  • Laddar…
A andreaslun skrev:
Jag köpte min dörr på Byggmax till garaget, dock den med fönster i för lite ljusinsläpp. Svårt att uttala mig nu då jag haft den i garaget ett halvt år ca. Men so far so Good
Kommer att ha 4st fönster, 1 relativt nära dörren så behöver inte ha med fönster känner jag. Ska åka och hämta en nu tänkte jag. :)

Mvh Jonas
 
Dörr och 3 av 4 fönster är inhandlade, 4e ska vara öppningsbart så det fick beställas.
Likaså är porten beställd. Lite förseningar i semestertider så ska den finnas hos mig v33.

Mvh Jonas

UhGc5Hy.jpg

pcLCJaE.jpg
 
Igår innan knotten började så passade jag på att lägga ut ställningen så snickarna kunde börja det det direkt på morgonen idag, tjänade in lite tid och de var bara tacksamma att slippa konka det första de gjorde.

Första dagen till ända. Känns som de kom väldigt långt på bara en 7-16dag..?

Mvh Jonas

ghC9npq.jpg

Xf9PznT.jpg
 
  • Gilla
nochl
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Funderar på om byggmax's billiga ytterdörr är nåt för garaget..?

[länk]

Mvh Jonas
Har haft en sådan på garaget i 5år. Funkar toppen!
 
  • Gilla
MalZon
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Har haft en sådan på garaget i 5år. Funkar toppen!
Bra, för det blev en sån :)

Mvh Jonas
 
Idag sattes reglar runt fönster och dörröppning, men inte minst så sattes takstolar, råspontluckor, takpapp och gles på ena sidan taket. Man börjar se lite av vad som komma skall :D
Imorrn är det nog snickarnas sista dag innan jag tar över.

t4fbcwJ.jpg

qIXThVz.jpg

3Be9qNA.jpg

kes7DPe.jpg

Mvh Jonas
 
  • Gilla
nochl och 6 till
  • Laddar…
Idag har snickarna gjort sitt, nu är det upp till oss.. Känner redan ångesten kommer krypandes. haha

Det som vi ska koncentrera oss på här nu är att få det "inklätt". Vindduk, gles och panel ska försöka komma på kommande vecka. Takteglet räknar jag med runt v33-34.

NvRC6jl.jpg

n7OOsC2.jpg

ETsFIny.jpg

Mvh Jonas
 
  • Gilla
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
Tomture61
Går ju undan här då :)
 
Haha japp. Dock så kommer det att lugna ner sig en smula då jag själv ska fortsätta med det nn :D

Mvh Jonas
 
En fundering jag har stött på under dagen är ventileringen av taket. Vi ska ju sätta takfotspanel och klä in takfoten, med lite ledspottar och sånt krimskrams.. Iaf, kan jag använda glesen för att få upp någon skiva och "fortsätta med ytterväggen" uppåt och släppa en glipa på 3-5cm högst upp innan spontluckorna och därigenom få fram ventilationen?
Får väl fortsätta en bit till uppåt längs innertaket, men början av ventilationen iaf..

Annars så har vi fått upp vindduk på hela bygget och påbörjat glesningen.

lmsgI9j.jpg

bWQ6Y6O.jpg

6HB2suC.jpg

Mvh Jonas
 
  • Gilla
AndersN71 och 2 till
  • Laddar…
Idag har vi fortsatt att glesa. Såhär blev glesen vid taket, bör ju funka för att få tillräcklig ventilation. Vi har egentligen lite runt fönster och dörr, sen en kortsida. Och det ska upp imorgon. Vi ska även förbereda allt för att kunna börja måla panelen så det är inte omöjligt att det blir att man slabbar lite redan imorrn. :)

CfLvUgV.jpg

radSKZc.jpg

Mvh Jonas
 
  • Gilla
AndersN71 och 2 till
  • Laddar…
Igår blev hela glesningen klar och vi började slå upp panelen. Tar lite tid men så är man nog oxå. Alla panelbrädor är lasrade, och likaså utgångsbrädan i nedkant.
Idag är det regnväder så idag får det stå still helt enkelt, kan kanske vara värt efter 5dagars konstant jobbande på garaget.

Byggnadsställning vid hus under renovering, isoleringsmaterial synligt, omgiven av grönska, halvfärdig fasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Jonas
 
  • Gilla
AndersN71 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.