Hei,

Jeg skal feste en benkeplate i en kommode. Men noen ganger ville jeg trenge å dele bordplaten fra kommoden (bl.a. når jeg skal komme til for å pusse vinduene).

Jeg tenkte at det burde finnes vinkeljern med en sprint som man kan fjerne ved behov og dermed dele benkeplaten fra kommoden. Men jeg finner ingen.

Kjenner noen av dere til hvor jeg kan finne dette?
Eller forslag på en annen løsning?

Takk!

A _ametist_ skrev:
Hei,

Jeg skal feste en benkeplate i en kommode. Men noen ganger skulle jeg trenge å dele bordplaten fra kommoden (bl.a. når jeg skal komme til å pusse vinduene).

Jeg tenkte at det burde finnes vinkeljern med en sprint som man kan ta bort ved behov og dermed dele benkeplaten fra kommoden. Men jeg finner ingen.

Kjenner noen av dere til hvor jeg kan finne dette?
Eller forslag på annen løsning?

Takk!
Kansas vinkeljern med vingemutter og en gjenget stang som du fester alt med?

Ja, det kan være en løsning!
Hadde håpet/trodd at det fantes en ferdig løsning bare ...

Hei,

Ja, slike er smarte... Jeg skulle imidlertid trenge noe som gjør at det er mulig å løsne kommoden fra skrivebordet helt fra hverandre av og til.
Det optimale ville være et hengsel der man kan fjerne splinten imellom slik at de to hengselsdelene separeres - og dermed også skrivebord og kommode. Så er det lett å feste dem sammen igjen. Skrivebordsplaten jeg har er drøyt 2 meter lang, så det er ikke plass til å vinkle den ned.

En drøyt 2m lang bordplate ca 60 cm bred er ganske tung å stå og sjonglere med, du må skru fast kommoden i veggen ellers vil den tippe fremover mot deg.

C
A _ametist_ skrev:
Skrivebordplaten jeg har er drøyt 2 meter lang, så det finnes ikke plass til å vinkle den ned.
Ah, jeg så for meg noe betydelig mindre, mer som et lite sideboard.

Vanlige hengsler består vel av en splint??

Jeg har ikke funnet noen som man kan separere når den er fastskrudd i respektive sider, dvs at man skal kunne ta bort bolten også. Finnes det?

Ellers mange vanlige hengsler til typ dør og vindu.. da kan man jo også "haka på" skiven?

Violina Violina skrev:
[lenke]

Bara som ett exempel..
Hei,
Går sprinten å ta bort når man vel skrudd fast den i byråen og benkeplaten. Jeg ser ikke riktig det.

Sprinten er nitad/stukket, men hvis du filer bort stukkingen i den ene enden, så går sprinten å ta ut.

Protte

Ja, så får man gjøre i så fall. Hadde håpet det fantes en ferdig variant....
Finnes det ikke?

Sist redigert:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.