Jeg har en terrasse på en betongplate (se vedlagt bilde). Nedenfor gjerdet på utsiden samles det snø og vann som gjør at vann suges opp i treverket.

Jeg har en idé om å sette et vindusbeslag (underbeslag) nederst. Og jeg antar at man må frese et spor i treet samt spikre fast beslaget, og tette med silikon.
Høres idéen fornuftig ut, eller finnes det en annen måte å gjøre det på?

• En altan med gul panel og hvitt stakett, stående på en betongplate. Et hvitt espalie med klatreplanter er festet til stakettet. Snø og vann på bakken.
Hvis gjerdet går helt ned i betongplaten er det vel bare å korte av gjerdet to cm. så det ikke når vannet?

P Plutus skrev:
Om staketet går helt ned i betongplaten er det vel bare å korte av stakittet to cm. så det ikke når vannet?
Bilde er bare en del av terrassen. En del er innglasset og nå skal vi glasere inn resten av terrassen. Vil ikke ha noen glipp nederst.

Om du vil ha tre helt ned til betongen, så spiller det ingen rolle hva du gjør, det kommer til å råtne. Det er ikke regnvannet som er skurken, det er den fuktige betongen. Det finnes jo jernvinkler som er noen cm høye, da kan du sage bort noen cm av gjerdet, feste jernet bak treet og regnvannet havner utenfor, sprekken synes ikke, eller så fyller man den bakfra med noe som ikke suger vann.

• Liker
C.Lundin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.