Vi har nå i stort sett sparklet alle veggene, men jeg merker at den ene veggen der det er gipsplater under er noe "bøyd" øverst. Veggen er altså ikke rett. La et langt vater og ser at det varierer opp mot centimeteren på noen kvadratmeters overflate.
Hvordan skal man gjøre det best, legge på mer sparkel akkurat der?
Legge på gipsputs på sparkelen og så sparkle igjen på gipsputsen?
Fy søren at vi ikke så det før sparkelen ble lagt på.

Hvorfor starter du tre identiske tråder på samme sted???

useless useless skrev:
Hvorfor starter du tre identiske tråder på samme sted???
Oj! Det skal selvfølgelig bare være én.
Må få bort den andre hvis det går

M Marijairena skrev:
Oj! Det skal selvfølgelig bare være én.
Må få bort den andre hvis det går
Det går ikke å få bort i henhold til reglene på Bygghus. Sorry!

Synes det og er noe du irriterer deg over? Skit i det ellers. Alternativet nå er å pusse ut med gipsbruk.

• Liker
Marijairena
  • Laddar…
F falkn skrev:
Syns det og er noe du irriterer deg over? Drit i det ellers. Alternativet nå er å stocke ut med gipsbruk.
Ok, gipsbruk på sparkelen så sparkle over. Kanskje var veggen fra begynnelsen sånn. Tidligere hang et skap der. Nå tenkte jeg ha enten malt vegg der bak frihengende vifte eller fliser helt opp.
Takk for svar!

M Marijairena skrev:
Ok, gipsbruk på sparklet så sparkle over. Kanskje var veggen fra begynnelsen slik. Foran hang det et skap der. Nå tenkte jeg å ha enten malt vegg der bak fritthengende vifte eller fliser helt opp.
Takk for svar!
Skal dere ha fliser der kan du ta opp en del av forskjellen med fixet. Vil sannsynligvis ikke synes etterpå.

• Liker
Marijairena
  • Laddar…
F falkn skrev:
Skal dere ha fliser der kan du ta opp en del av forskjellen med limet. Kommer sikkert ikke til å synes senere.
Helst vil jeg bare ha fliser opp til skapene og viften og deretter malt overflate opp, men skal tenke litt til. Overflaten er ikke veldig stor bak viften. Jeg er redd for at en helt flislagt vegg kan gi et noe "rotete" uttrykk. Det avhenger selvfølgelig av hvordan kjøkkenet ser ut ellers. Men jeg kan ta feil. Det er sikkert lettere å sette fliser helt opp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.