Som dere ser gjelder det veggen mellom kjøkken og stue, se bilder, kjempe takknemlig for deres tanker.
Plantegning viser veggen mellom kjøkken og stue, med detaljer om rørføring og rominndeling. Markert område indikerer veggenes plassering. Plantegning av huset som viser den veggen mellom kjøkken og stue som er markert i rosa. Arkitekttegning som viser planløsning mellom kjøkken og stue, med vekt på veggen mellom disse rommene. Plantegning av et hus med markert vegg mellom kjøkken og stue i rødt, viser plassering og rominndeling. Vegg mellom kjøkken og stue, med hvite møbler, en hylle med flasker og bilde, samt en lysekrone og spisebord. Lyst tregulv.
Mvh Rasmus

Åsa Lund
Muligens er søylen mellom dørene mot spiseplass/stue bærende. Ellers tror jeg ikke det.

• Liker
Rasmus504
  • Laddar…
Jeg forstår hva du mener. Den pelaren kommer fåfå va kvar. Takk for feedback Åsa

Åsa Lund
Noen ganger kan man til og med kjenne på en vegg om den er bærende eller ikke ved å dytte/trykke på den. Hvis den gynger og gir etter, er den ikke bærende.

• Liker
Rasmus504
  • Laddar…
Skulle ikke tro at den er bærende. Derimot kan den være stivhetsstabiliserende.

• Liker
Rasmus504
  • Laddar…
T tummenrättihanden skrev:
Skulle ikke tro at den er bærende. Derimot kan den være stivhetsstabiliserende.
Betyr det at man da ikke bør fjerne den?

Vegggen er absolutt ikke bærende. Det er derimot søylen mellom dørene. Siden det er rikelig med tverrgående vegger på den andre siden av hjertet veggen er veggens stabiliserende virkning forsvinnende liten.

• Liker
Ingenjören og 1 annen
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Vegggen er absolutt ikke bærende. Det er derimot søylen mellom dørene. Siden det finnes godt med tverrgående vegger på den andre siden av hjertveggen er vegggen sin stabiliserende virkning forsumbar.
Takk for tilbakemeldingen. Jeg kommer tilbake med resultatet senere, så kanskje noen andre også blir hjulpet.
Alt godt

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.