Mitt takutstikk på 50cm som består av 20mm rupanel føles ikke super stabilt synes jeg? Tåler det betongtakstein og snø og at man går på det?

Eller pleier man å ha noen form for støtte? Rupanelen stikker jo bare ut over siste takstol.

• Liker
Landbogården
  • Laddar…
Det er altså gesimsutstikket jeg er bekymret for.

• Liker
Landbogården
  • Laddar…
Vi har ikke mer enn vindskier på vårt gavløverheng, og det er minst 50cm og huset har stått siden 71.

Sist redigert:
  • Liker
Landbogården og 1 annen
  • Laddar…
Trekantlist samt vindski styrker opp en hel del. Det er standard å ha det slik men det blir litt svaiende.

• Liker
Landbogården
  • Laddar…
En trampoline med vindskjerm er fortsatt en trampoline. Du må ha noe under.

Har likens, det holder.

• Liker
Stensson11
  • Laddar…
Fikk på trekantlist og en 45a under i dag og nå er det mye mer stabilt :)

• Liker
Workingclasshero og 1 annen
  • Laddar…
Mursteinsvegg med grønt takrennesystem under blå himmel.
Typ 55cm, holdt bra i 50 år.

Det hadde ikke skadet med litt kraftigere råspont... men om du vil stive det av litt er det enkelt gjort; om dine bærelekter er 25mm tykke så kan du skru kraftige bord 32mm tykke ca 30mm over bærelekten bare så betongpannens klakk får plass. Over de to siste takstolene og ut mot vindskiven. 4-5 rader i bunnen der belastningen er størst - blir sterkt og bra!

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
S Spikrätaren skrev:
Det hadde ikke skadet med litt kraftigere råspont... men om du vil stive det en aning er det enkelt gjort; om dine bærelekter er 25mm tykke så kan du skru kraftige bord 32mm tykke ca 30mm over bærelekten bare så betongpannens klakk får plass. Over de to siste takstolene og ut mot vindskiven. 4-5 rader i bunnen der påkjenningen er som størst - blir sterkt og bra!
Hørtes ut som en smidig løsning.

Mikael_L
K Klicka skrev:
En trampoline med vindskive er fortsatt en trampoline. Du må ha noe under.
Faen, da har jeg bygget feil !! :surprised:

;)
Men min holder fortsatt, 10 år etter ...

• Liker
MONTREAL
  • Laddar…
Mikael_L
M Martin Lj skrev:
Fikk på trekantslist og en 45a under i dag, og nå er det mye mer stabilt :)
Akkurat så gjorde jeg. Så vindski utenpå, det setter antagelig du også.

Jeg har Benders carisma, som er 10-20% tyngre enn vanlige tokupede betongpanner, så at du har betongpanner spiller heller ingen rolle.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.