Ganske nybygd attefallshus. Liggende veggpanel, trepanel også i taket. Gulvlister ved tregulv. Oppvarming via luftvarmepumpe.
Snekkeren valgte å hoppe over taklister. Ser nå at det er litt uregelmessige sprekker der den liggende veggpanelen møter takpanelen. Og i hjørnene på veggene.
Bak vegg-/takpanel skal det sitte dampbremse. Hvor godt snekkeren har montert denne lar jeg være usagt.
Nå til spørsmålet mitt:
Bør det settes opp taklister og en form for hjørnelist også i hjørnene på veggene? For å tette sprekkene som finnes der?
Tenker hovedsakelig på om fuktig inneluft ellers lettere "kryper inn" og kan skape fukt/mugg inne i vegger/tak?
La oss si at snekkeren har slurvet med montering av dampbremsen bak vegg-/takpanel eller at det er hull i denne.
Eller kan jeg ha det som det er? Hvis jeg tåler det rent estetisk.
Attefallshuset ble bygget for ca tre år siden.
Eksempelbilde på et hjørne vedlegges. Dårlig kvalitet, men dere kan i alle fall ane hvordan det ser ut.
Takk for deres synspunkter!
Snekkeren valgte å hoppe over taklister. Ser nå at det er litt uregelmessige sprekker der den liggende veggpanelen møter takpanelen. Og i hjørnene på veggene.
Bak vegg-/takpanel skal det sitte dampbremse. Hvor godt snekkeren har montert denne lar jeg være usagt.
Nå til spørsmålet mitt:
Bør det settes opp taklister og en form for hjørnelist også i hjørnene på veggene? For å tette sprekkene som finnes der?
Tenker hovedsakelig på om fuktig inneluft ellers lettere "kryper inn" og kan skape fukt/mugg inne i vegger/tak?
La oss si at snekkeren har slurvet med montering av dampbremsen bak vegg-/takpanel eller at det er hull i denne.
Eller kan jeg ha det som det er? Hvis jeg tåler det rent estetisk.
Attefallshuset ble bygget for ca tre år siden.
Eksempelbilde på et hjørne vedlegges. Dårlig kvalitet, men dere kan i alle fall ane hvordan det ser ut.
Takk for deres synspunkter!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Rimligt pris för elinstallation attefallshus?
El -
Djävulens Attefallshus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Er denne grunnkonstruksjonen riktig for et Attefallshus?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Tapet på taklisterna
Färg, Måla & Tapetsera -
Rita attefallshuset eller köpa färdigt
Frågor och svar om arkitektur