Emnet er muligens feil, så jeg skal prøve å forklare "problemet" jeg står overfor.
Min tanke er å bygge et pallestativ/hyllestruktur hvor jeg kan stable Hekker inneholdende stein, vekt ca 600 kg/kvm
Hekkene som skal lagres i pallestativet har målene l1200*b920*h720, og i mitt tilfelle blir det 2 seksjoner i høyden som får plass.
Jeg har sett på Svenskt Trä og forsøkt å forstå matematikken bak å beregne bæreevnen på trelast/limtrebjelker, men forstår oppriktig talt ikke nok.
Er det noen vennlig sjel her som kan hjelpe meg med å diskutere frem en fornuftig løsning angående dimensjon på virket?
Min tanke er å bygge et pallestativ/hyllestruktur hvor jeg kan stable Hekker inneholdende stein, vekt ca 600 kg/kvm
Hekkene som skal lagres i pallestativet har målene l1200*b920*h720, og i mitt tilfelle blir det 2 seksjoner i høyden som får plass.
Jeg har sett på Svenskt Trä og forsøkt å forstå matematikken bak å beregne bæreevnen på trelast/limtrebjelker, men forstår oppriktig talt ikke nok.
Er det noen vennlig sjel her som kan hjelpe meg med å diskutere frem en fornuftig løsning angående dimensjon på virket?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hållfasthetsberäkning för inglasning av befintlig stor balkong/altan
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Betongfylla fyrkantsrör för ökad hållfasthet?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Holdfasthet lettbetong over dør
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Styrke for 45x45 lekter i tak
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hållfasthetsberäkning för tillbyggnad
Utbyggnad och tillbyggnad