Emnet er muligens feil, så jeg skal prøve å forklare "problemet" jeg står overfor.

Min tanke er å bygge et pallestativ/hyllestruktur hvor jeg kan stable Hekker inneholdende stein, vekt ca 600 kg/kvm
Hekkene som skal lagres i pallestativet har målene l1200*b920*h720, og i mitt tilfelle blir det 2 seksjoner i høyden som får plass.

Jeg har sett på Svenskt Trä og forsøkt å forstå matematikken bak å beregne bæreevnen på trelast/limtrebjelker, men forstår oppriktig talt ikke nok.

Er det noen vennlig sjel her som kan hjelpe meg med å diskutere frem en fornuftig løsning angående dimensjon på virket?

• Tegning av pallstativ med to nivåer for lagring av kasser. Struktur av gule og grønne linjer som viser oppbygningen av hyllesystemet.
Det blir nok en ganske klumpete konstruksjon i tre - er det ikke bedre å finne noen brukte lagerhyller på en auksjon? Synes man ser ganske mye slikt på klaravik etc.

MathiasS MathiasS skrev:
Det blir nok en ganske klumpete konstruksjon i tre - er det ikke bedre å lete opp noen brukte lagerhyller på en auksjon? Synes man ser ganske mye slikt på klaravik etc.
Det kan meget vel være slik, og at ønsket om selvbygging er upassende sett i lys av konstruksjonens omfang.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.